جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران، اهل بیت(ع) را اساس اتحاد جوامع اسلامی خواند و تأکید کرد: وحدت بین جامعه اسلامی و مؤمنین نشانه رحمت الهی و محبت خدای متعال به جمع مؤمنان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز 21 مهر، در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به 19 مهرماه سالروز تأسیس مجمع جهانی تقریب به فرمان مقام معظم رهبری اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم و روایات معصومین(ع)، وحدت بین جامعه اسلامی و مؤمنین نشانه رحمت الهی و نشانه محبت خدای متعال به جمع مؤمنان است.

وی با اشاره به آیه شریفه « وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم إِذ كُنتُم أَعداءً فَأَلَّفَ بَينَ قُلوبِكُم فَأَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ إِخوانًا»، گفت: خداوند می فرماید، شما پراکنده بودید و با یکدیگر دشمنی می کردید، ولی با نعمت خدا شما یکدل و یکدست شدید و این نعمت الهی همان وجود مقدس محمد(ص) و آل محمد است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: در روایات فراوانی از نعمت تامه الهی به نعمت امامت و نعمت رهبری رسول اکرم(ص) و اهل بیت او تفسیر شده است. این نعمت که در عین حال رحمت هم است اگر بر قوم مؤمنی نازل گردد آن قوم مؤمن را یکدل و یکدست می کند، در مقابل وحدت، تفرقه و ستیز قرار دارد که هرگاه میان جمعی از مردم مؤمن ستیز و تفرقه راه افتاد نشانه عذاب الهی است.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: دشمنی و راه افتادن جنگ بین جمعی مؤمن نشانه عذاب الهی و یکدلی میان جمعی مؤمن نشان دهنده رحمت الهی است.

آیت‌الله اراکی با اشاره به روایتی از حضرت محمد(ص) گفت: از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که "النجوم أمان لأهل الأرض من الغرق، وأهل بیتی أمان لاُمتی من الإختلاف، فإذا خالفتها قبیلة اختلفوا، فصاروا حزب إبلیس". ستارگان امان اهل زمین از گم شدن و نابودی در دریاها است و آنها را از نابودی در امان قرار می‌دهند و اهل بیت من امان امت هستند از اختلاف و تضمین کننده وحدت امت هستند.

وی با بیان اینکه در آستانه اربعین حسینی و تظاهرات عظیم ده‌ها میلیونی بی‌سابقه در تاریخ بشر هستیم، اظهار داشت: در پیاده روی اربعین که قطعاً میلیون ها نفر در آن شرکت می‌کنند، سیل جمعیت روانه می‌شود. در این سیل جمعیت دو هفته همه در حال حرکت هستند و بصورت متصل جمعیت به سمت کربلا روان می شود.

عضو جامعه مدررسین حوزه با بیان اینکه اهل بیت(ع) اساس اتحاد جامعه اسلامی هستند، افزود: همه این ده‌ها میلیون نفر یکدست و یک جهت هستند و این از معجزات پیامبر اکرم(ع) است. امروز این معجزه در حال تفسیر است که فرمودند اهل بیت امان امت از اختلاف و منشأ نزول رحمت الهی هستند.

 آیت الله اراکی در پایان گفت: امیدواریم مسلمانان گرد شمع وجود حسین بن علی(ع) و اهل بیت(ع) جمع شوند و با وحدت کلمه و همه ما حول محور قران، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) یک دل باشیم و با این یکدستی رحمت خدا نازل می‌شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha