پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سمینار "امام حسین مظهر صلح"

حوزه/ سمینار دو روزه با عنوان "امام حسین(ع) مظهر هماهنگی مذهبی و صلح" در دانشگاه وومن کالج شهر لاهور با شرکت اساتید و دانشجویان و نمایندگان مذاهب مختلف و وزیر آموزش عالی ایالت پنجاب برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سمینار دو روزه با عنوان امام حسین(ع) مظهر هماهنگی مذهبی و صلح در دانشگاه وومن کالج شهر لاهور با شرکت اساتید و دانشجویان و با حضور نمایندگان مذاهب مختلف و وزیر آموزش عالی ایالت پنجاب برگزار شد.

پروفسور سارا شاهد رئیس دانشگاه، پروفسور فلیحه کاظمی رئیس دانشکده زبان فارسی، سید رضا علی گیلانی وزیر آموزش عالی ایالت پنجاب، مولانا سید محمد عبدالخبیر آزاد امام و خطیب بادشاهی مسجد لاهور، سردار کالیا سینگ کالیا از آیین سیک و پروفسور جی سی کالج، کشیش شاهد معراج روحانی برجسته کاتولیک شهر لاهور، میا اقبال صلاح الدین نوه پسری علامه اقبال لاهوری شاعر نامدار مشرق زمین از شخصیت های شرکت کننده در این سمینار بودند.

سردار کالیا سینگ کالیا متفکر آئین سیک با اشاره به قیام امام حسین ع گفت: امام حسین به ما درس صبر و تحمل و عزت و کرامت می‌دهد وی در ادامه اضافه کرد که پاکستان تنها کشور مسلمانان نیست، بلکه آیین های مختلف در آن بسر می برند.

روحانی کاتولیک نیز درباره امام حسین بیان داشت که او سمبل افتخار، شجاعت و عزت است؛ او با اشاره به نقش حضرت فضه و جون غلام اباعبدالله و حبشی و مسیحی  بودن آنها در ابتدا آن را نشان جامعیت واقعه عاشورا و جنبه انسانی آن دانست.

مولانا عبدالخبیر خطیب مسجد بادشاهی اسلام را دین صلح معرفی کرد و از نقش غیر قابل انکار امام حسین (ع) در ترویج معارف اسلام یاد کرد.

در پایان وزیر آموزش عالی ایالت پنجاب  سید رضا علی گیلانی بیان داشت که نه تنها مسلمانان، بلکه پیروان تمام ادیان به امام شهید ارادت و عقیده دارند.

سمینار "امام حسین مظهر صلح"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha