جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حکیمیان

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بی شک تحول در علوم انسانی و دست یابی به اهداف مدنظر در این باره ، نیازمند برنامه ریزی عمیق و راهبردی است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمين حكيميان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که از جمله مقدمات و بایسته های تحول در علوم انسانی ، برخورداری از نیروی انسانی و کادر علمی فرهیخته و متخصص در این باره است، ابراز داشت: به لطف الهی ما در راستای ايجاد تحول در علوم انساني به عنوان يكي از اساسی ترين كار هاي علمي كشور، چه در حوزه و چه در دانشگاه افراد بسيار توانمندي داریم که با یک برنامه هوشمند و نقشه راه می توانیم به تدریج به اهداف از پیش تعیین شده در این خصوص نائل شویم.

وی افزود: به اعتقاد بنده عدم وجود چنین نقشه ای باعث مي‌شود كه حتي حركت هاي جدي و اصيل نيز تاثير لازم را به همراه نداشته باشد و البته اين نقشه بايد در اولين گام به تغيير سرفصل‌هاي علوم انساني معطوف باشد و پس از آن نيز به روند علمي مشخصي باید پرداخت كه به تدريج علوم انساني را ضمن پيوند هرچه بيشتر با باورهاي ديني و فرهنگ بومي، به جايگاه واقعي خود رهنمون سازد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که ما در بحث تحول در علوم انساني بايد يك برنامه بلند مدت داشته و از شتابزدگی بی جهت در این باره پرهیز جدی داشته باشیم، گفت: داشتن نگاه بلند مدت موجب می شود كه ما ضمن توجه به فاكتور آينده نگري به فكر آسيب شناسي نيز باشيم و با شناخت دقیق نقاط ضعف در جهت رفع آن ها و همچنین تقویت نقاط قوت گام برداریم.

وی افزود: آنچه مسلم است این که ما در بحث تحول در علوم انساني باید یک نگاه عمیق و راهبردی به قضیه داشته و از کمی نگری محض و شعارگرایی برحذر باشیم چه آن که تجربه نشان داده با شعار دادن صرف و ارایه آمار و بیلان کاری بدون هدف گذاری درست، به نقطه مطلوب نمی رسیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha