پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سنجش علمی ادبیات طلاب یزد

اولین سنجش علمی ادبیات ویژه طلاب پایه‌های دوم تا ششم حوزه علمیه استان یزد، با رقابت بیش از ۶۰۰ طلبه یزدی صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، اولین سنجش علمی ادبیات ویژه طلاب پایه‌های دوم تا ششم حوزه علمیه استان یزد صبح امروز در مسجد ملااسماعیل برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید عباس حسینی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، به تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون اشاره و خاطرنشان کرد: در این آزمون که نخستین بار در سطح استان یزد برگزار می‌شود بیش از 600 نفر از طلاب یزد حضور داشتند.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی معاونت آموزش حوزه علمیه استان یزد در سال تحصیلی 97-96 ارتقاء سطح علمی ادبیات طلاب این حوزه مقدسه است، که اولین قدم برای رسیدن به این هدف، برگزاری دوره‌های تجزیه و ترکیب در تمام مدارس استان می‌باشد.

وی اظهار داشت: برای برنامه‌ریزی‌های هرچه بهتر آموزشی طلاب لازم بود ابتدا سطح علمی طلاب مشخص‌شده و آمار دقیقی به دست آید و به همین منظور اولین سنجش علمی ادبیات در 12 مدرسه تحت پوشش مدیریت استان یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی پور با اشاره به اینکه بسیاری از متون درسی حوزه‌های علمیه عربی بوده و درک مطلب این متون نیاز به فهم ادبیات عرب دارد و این درس یکی از دروس پایه و رکن دروس حوزوی به شمار می‌آید، گفت: قرآن و روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت دو منبع اصلی مسلمانان می‌باشند که فهم هرچه بهتر این متون احتیاج به فهم ادبیات عرب دارد به همین منظور طلاب علوم دینی می‌بایست ازنظر ادبیات قوی باشند تا بتوانند هرچه بهتر معانی و مفاهیم آیات و روایات را درک کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد در پایان به تاریخ اعلام نتایج این آزمون اشاره و عنوان کرد: با تصحیح اوراق آزمون، هفته آینده نتایج اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha