جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حزب الله لبنان

حوزه/ بانوی لبنانی گفت: حزب الله عزت و نیروی خود را از کربلا دارد و از مدرسه امام خمینی(ره) آموخته است و فارغ التحصیل شده و در راه مقام معظم رهبری قدم بر می دارد و حتما پیروز خواهد شدو ما یقیین داریم که در جنگ پیشرو با اسرائیل، او را از هستی محو خواهیم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ضاحيه جنوبی بیروت در ایام عزاداری حسینی، جایی که در جنگ ۳۳روزه توسط دشمن صهیونیست ویران شد، سراسر شور و آکنده از ندای لبیک یا حسین(ع) است. مردم ضاحیه که در جنگ 33 روزه مقاومت جانانه ای از خود نشان دادند، امروز بعد از گذشت سال ها همچنان خود را فارغ التحصیل مکتب کربلا و امام راحل می دانند و به ندای رهبر خود سید مقاومت لبیک می‌گویند.

فاطمه حجازى اسد اللهى بانوى لبنانى و دبير خبر شبكه جهانى الكوثر در گفت‌وگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» پیرامون نحوه برگزرای مراسم ها و آداب و رسوم عزاداری در ایام عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم و صفر و لبیک مردم ضاحیه به ندای سید مقاومت گفت: اهالی ضاحیه قبل از شروع محرم خود را برای ورود به آن آماده می کنند، تمامی وسایل تزئینی که برای استقبال حاجیان خانه خدا آویخته بودند را جمع می کنند، لباس های مشکی بر تن می کنند و پوشش سیاه به نشانه اندوه و مصیبت عظیم در ماه محرم ، ضاحیه را فرا می گیرد.

 

ضاحیه در ایام محرم و عزای حسینی سراسر سیاه پوش می شود

وی ادامه داد: پرچم های عاشورایی بر خانه ها و مدارس و موسسات و تمامی خیابان ها آویخته می شوند. با آغاز اولین شب از ماه محرم الحرام، تمامی اهالی ضاحیه مشکی پوش می شوند. حتی مادران هم به نوزادان خود لباسهای مشکی مزین به عبارات عاشورایی، می پوشانند،خانم های بی حجاب و آقایان غیر ملتزم هم در ضاحیه مشکی پوش می‌شوند، در تمامی مدارس ضاحیه، چه مدارس اسلامی و چه غیر اسلامی، به دانش آموزان اجازه داده می شود که می توانند در ایام محرم به جای روپوش مدرسه از لباس مشکی استفاده کنند، اگر  در ضاحیه فردی را ببینید که در ماه محرم مشکی نپوشیده است، بدان معنا است که از اهالی ضاحیه نیست و یا از پناهندگان یا مهاجران است.

بانوی لبنانی در خصوص برگزاری مجالس حسینی در این ایام گفت: از همان روز اول محرم، تمامی مجالس حسینی در جای جای ضاحیه آغاز می شود. در خانه ها، محله ها، حسینیه ها، مساجد، مدارس، زمین های بازی، و حتی در مهد کودک هایی که کودکان سنشان فقط یک یا دو سال است، حتی اگر معنی سخن و سینه زنی را نمی فهمند ولی روز به روز اثر خود را بر آنها می گذارد.

 برپایی محافل و مجالس حسینی در سایه تهدید و ترور در ضاحیه

کارشناس لبنانی گفت: در مدارس، مجالس حسینی و جلسات سینه زنی و اطعام به عشق اباعبدالله الحسین (ع) برای دانش آموزان برپا می شود. مسابقات و سخنرانی هایی با معنی و تحلیلگرانه ای پیرامون حادثه کربلا برگزار می شود و مدیران مجالس به معلمانی که واعظ حسینی هستند اجازه می دهند که در این ایام زودتر مدرسه را ترک کنند و یا در این ایام از مرخصی استفاده کنند. اهالی ضاحیه سعی می کنند در روز از بیش از یک مجلس استفاده کنند. و مجالس هم شب و روز مملو از عاشقان حسین (ع) است.اما در رابطه با مجالس اصلی و مرکزی، مردم صندلی های خود را همراه می آورند تا مکانی برای نشستن بیابند و با وجود تهدیدهای تروریستها مبنی بر منفجر کردن و حمله به این مجالس، می بینیم که این مجالس پر از جمعیت است. مردم در این مجالس آرزوی شهادت می کنند و هستند کسانی که قبل از رفتن به مجلس، غسل شهادت می کنند و از خدا شهادت را می طلبند. با وجود تهدیدهای امنیتی، شرکت کنندگان عزاداری امام حسین(ع) در ضاحیه هر ساله رو به افزایش اند.

دعای مردم ضاحیه برای حفظ مقام معظم رهبری و سید مقاومت

بانوی لبنانی خاطر نشان کرد: تمام تلاش پدران و مادران این است که فرزندان و کودکان خود را به مجالس ببرند تا از همان کودکی از عشق حسین(ع) سیراب شوند. همه جا پر از مجالسی است که در آن مردم از صمیم قلب برای حفظ مقام معظم رهبری و سید حسن نصر الله و حفظ مستضعفین جهان در یمن و بحرین و عراق و فلسطین و سوریه و میانمار دست به دعا می گشایند.

عشق مردم ضاحیه به شهادت در پیروی از سید الشهدا(ع) 

اهالی ضاحیه از مرگ ابایی ندارند، بلکه آرزو می کنند که مانند اباعبدالله (ع)  شهید از دنیا بروند. در طول مسیر عزاداری ها به عشق اباعبدالله حسین (ع) خوردنیها و نوشیدنیهایی توزیع می شود. اما شب دهم محرم ویژگی خاصی دارد و آن اینکه زمان مجالس و گریه بر حسین(ع) طولانی تر است و مداحان در تمامی مجالس قصیده؛ *ای شب ساعات خود را طولانی تر کن* را سر می دهند.

 

روز عاشورا در ضاحیه مانند روز قیامت است

و اما روز دهم در ضاحیه و چه می دانید که چه روزی است در این منطقه،من به شخصه آن را به روز قیامت در ضاحیه توصیف می کنم.

لبیک ساکنان ضاحیه به هل من ناصر امام حسین(ع)

حجازی افزود: بلافاصله بعد از نماز صبح و قبل از طلوع آفتاب مردم برای شنیدن مقتل به سوی مجالس می روند و تلاششان بر آن است که از خوردن و آشامیدن دست بکشند و بعد از قرائت مقتل و گریه و سینه زنی، تمامی مردم به سمت راهپیمایی عظیم عاشورایی که توسط حزب الله که معمولا ساعت نه و نیم صبح برپا می شود، راهی می شوند. در حالی که تصویر شهدا و امامان خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و سید حسن نصر الله را همراه دارند و شعارهای ماندگار حسینی را سر می دهند،مانند هیهات من الذله...و لبیک یا حسین و غیره. چنانکه شاهد سیل عظیمی از عاشقان و خون خواهان حسینی خواهی بود‌‌‌. کسانی که معتقدند همان طوری که امام خمینی(ره) فرموده اند: هر چه دارند از عاشورا دارند...و هنگامی که حسین (ع) در کربلا ندای "آیا یاری کننده ای هست تا مرا یاری کند" را سر داد، مخاطب او لشگر یزید نبود؛ چرا که می‌دانست دنیاپرستی بر آنها چیره شده است. پس او نسل های آینده را مخاطب قرار داده بود. برای همین است که این مردم با تمام وجود و از صمیم قلب بلند می‌گویند: لبیک یا حسین...بله، چون جوانان لبنان و جوانان مدافع حرم حسین(ع) را ترک نخواهند کرد و مانند اهل کوفه نیستند و از همه چیز خود می گذرند؛ مانند شهید ایرانی محسن حججی و شهید لبنانی ذوالفقار عزالدین که در سوریه ذبح شدند و سرشان را بریدند، درست همانند اباعبد الله(ع) که ذبیح بودند.

بانوی لبنانی با اشاره به فضای معنوی مجالس حسینی در ضاحیه گفت: واقعیت این است که نمی توانم روز دهم را در ضاحیه توصیف کنم که هر چه بگویم، کم گفته ام. یادم است که روزی خانم بیماری در راهپیمایی کنارم بود. به من گفت که لبنانی است و در کانادا زندگی می کند و مخصوصا به لبنان آمده تا در راهپیمایی روز دهم شرکت کند. همچنین به این موضوع اشاره می کنم که روز دهم در کل لبنان تعطیل رسمی است حتی مناطق مسیحی و سنی و دروزی نشین و در راهپیمایی روز دهم که معمولا سید حسن نصر الله آن را با ایراد سخنرانی ای سیاسی ختم می کند، همه مردم اعم از زن و مرد و جوان و کودک و پیر و مریض و غیره مشارکت می کنند بدون استثناء همه مردم مشارکت دارند و تمامی خیابان های ضاحیه مملو از جمعیت عظیم انسانیِ حسینیِ مستعد شهادت می شود؛ چرا که سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه هرچه داریم از عاشورا است را به درستی درک کرده اند.من معتقدم که عاشورا هر ساله مردم را شارژ می کند. و به آنها روحیه انقلاب و نیرو و عزت می بخشد.

سخنان سید مقاومت سخنی حسینی و تهدید آمیز برای صهیونیست ها است

وی با اشاره به خاص بودن مراسم امسال در لبنان گفت: امسال از سالهای گذشته مراسم ها خاص تر بود. مردم نسبت به انقلاب آگاه تر و عاشق تر شده اند و شرکت کنندگان در راهپیمایی بیشتر از پیش بودند و سید حسن نصر الله راهپیمایی را با سخنرانی بسیار عظیمی ختم کرد. سخنی حسینی، سخنی تهدید آمیز برای صهیونیست هایی که نگران از نزدیکی زوال داعشی هستند که آمریکا و انگلیس و سعودی آن را به وجود آورده اند.

حزب الله به نیروی اقلیمی بزرگ در منطقه تبدیل شده است

کارشناس لبنانی با اشاره به اینکه آیا ممکن هست جنگ جدیدی علیه لبنان اتفاق بیفتد گفت: به دلیل نگرانی زوال داعش در منطقه ممکن است به فکر ایجاد جنگ جدیدی علیه لبنان باشند و دبیر کل حزب الله سید حسن نصر الله آنها را تهدید کرد و همه ما می‌دانیم که سید حسن نصر الله به تهدیدهای خود وفادار  و در بیاناتش صادق است و این تهدید، مستضعفین لبنان و جهان را خوشحال کرد؛ چرا که می دانند حزب الله به نیروی اقلیمی بزرگی تبدیل شده است و هیچ نیرویی قادر به شکست آن نیست.

حزب الله لبنان فارغ التحصیل مکتب کربلا و امام راحل است

بانوی لبنانی خاطر نشان کرد: حزب الله عزت و نیروی خود را از کربلا دارد و از مدرسه امام خمینی(ره) آموخته است و فارغ التحصیل شده و در راه مقام معظم رهبری قدم بر می دارد و حتما پیروز خواهد شدو ما یقیین داریم که در جنگ پیشرو با اسرائیل، او را از هستی محو خواهیم کرد چرا که امام خمینی(ره) فرمودند که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو گردد.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha