سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام شریعتی نیا

حوزه/ حجت الاسلام شریعتی نیا گفت: برخی افراد مناسک عبادی انجام می دهند، اما جایی که مساله هوای نفس پیش می آید مانند حب جاه و مقام دیگر خدا را بندگی نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام محمد باقر شریعتی نیا، شب گذشته در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در دفتر نماینده ولی در استان همدان ، گفت: همه افراد باید بر سر وعده و پیمان خود با خداوند باقی بمانند و شهادتین به معنای عهد انسان با خداوند است و لا اله الا الله به معنای قابل احترام عهد با خداوند است.

وی با اشاره به این که تمام گرفتاری انسان غربی درباره معبود است که هوای نفس را به عنوان معبود قرار داده اند، افزود: برخی افراد مناسک عبادی انجام می دهند اما جایی که مساله هوای نفس پیش می آید مانند حب جاه و مقام دیگر خدا را بندگی نمی کنند.

این کارشناس مذهبی در ادامه افزود: مشورت کردن امر مهمی است که در میان افراد متدین بسیار کمرنگ شده است و همواره برخی به دنبال استخاره کردن هستند، ولی مشورت و عقل انسان برای انسان کفایت می کند.

حجت الاسلام شریعتی نیا گفت: مجالس امام حسین(ع) باید مردم را روشن کند و در یک امتحان فوق العاده همه افراد را در بوته آزمایش قرار می دهد و خداوند نمی خواهد انسان مومن زیر بار هیچ ذلتی برود.

وی در ادامه افزود: خداوند به انسان مومن همه چیز را واگذار کرده مگر آن که خود را ذلیل کند و خودکشی کند و سرنوشت خود را با عقل هدایت کند.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: برخی خانواده های پاک حاضر نیستند که به هیچ عنوان زیر بار ذلت بروند و غیرت مندان عالم هم نمی گذارند که افراد با آبرو به زیر ذلت بروند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha