سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق-مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه تهران، تحریم سپاه توسط آمریکا را کاری غلط و بی ثمر عنوان کرد و گفت: سپاه نه تنها مایه افتخار ایران بلکه مایه افتخار و عزت برای همه جهان اسلام است و ادعاهای دروغین آقای ترامپ قطعا تاثیری در سیاست های اصولی جمهوری اسلامی نخواهد داشت .

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با انتقاد شدید از مواضع خصمانه رییس جمهور آمریکا، سخنان وی را نشانگر فرهنگ استکباری شیطان بزرگ عنوان کرد و گفت: سخنان به دور از ادب ترامپ نشان داد این گفته پیامبر گونه امام خمینی(ره) که فرمود «آمریکا شیطان بزرگ و منبع شرارت عالم است و هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید» یک حقیقت کاملاً درست و انکار ناپذیر است.

رئیس جمهور آمریکا محور شرارت است

وی با بیان این که فرهنگ منحط آمریکا و دول استکباری بر محور شرارت است، ادامه داد: متاسفانه هستند کسانی که می‌خواهند دستکش مخملی روی دست های چدنی و خشن آمریکایی‌ها بپوشانند و چهره پلید آن ها را تطهیر کنند غافل از این که ماهیت اصلی دولت آمریکا وحشی گری و شرارت است.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به ادعاهای پوچ ترامپ علیه ایران، عنوان داشت: سخنان ترامپ نشان داد که یک شخص بی ادب و بی‌فرهنگ رییس جمهور آمریکا شده است. البته در همه دنیا ترامپ را به عنوان یک فرد بی شخصیت، بی ادب، جنایتکار و نادان می شناسند و این مایه تاسف است که کشوری با چنین رییس جمهور بی فرهنگی ادعای مدیریت جهانی را دارد! و در دوره تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا نیز شخصیت منحط و ضداخلاقی ترامپ برای همگان آشکار گشت.

شعار مرگ بر آمریکا دارای پشتوانه عقلانی است

وی تصریح کرد: سخنان اخیر آقای ترامپ یکبار دیگر برای مردم شریف ایران این مطلب را اثبات کرد که شعار مرگ بر آمریکا یک شعار عقلانی، منطقی و راهبردی علیه دولت فاسد و منحط آمریکا است.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به مواضع دوگانه رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام، بیان داشت: طبیعی است که آقای ترامپ نمی‌خواهد نفی کننده برجام نام بگیرد ولی در مدتی که از توافق برجام سپری شده است، آمریکا تنها ناقص مفاد برجام بوده است و علاوه بر تحریم های قبلی، تحریم های جدیدی نیز اعمال کرده است.

تحریم‌های جدید آمریکا ناقض اصل سند برجام است

وی افزود: بدعهدی‌های آمریکا نه تنها با روح برجام بلکه با اصل سند و مفاد برجام در تضاد می باشد ولی همانطور هم که خودشان گفته اند، سعی دارند شکست توافق برجام را متوجه ایران سازند لذا طبیعی است که آقای ترامپ در سخنرانی خود رسماً نقض برجام را اعلام نکند ولی با کارشکنی هایشان درصدد تحمیل فشار به ایران هستند و این بدعهدی های دولت آمریکا در حالی است که هم مدیرکل آژانس بین المللی اتمی، و هم دولت های اروپایی بارها پایبندی ایران را به برجام اعلام و تایید کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، تحریم سپاه توسط آمریکا را کاری غلط و بی ثمر عنوان کرد، و اظهار داشت: بخش دیگری از سخنرانی آقای ترامپ، ادعاهای واهی او درباره ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و البته «الغریق یتشبث بکل حشیش؛ غریق، به هر شاخه‌ی خشکیده‌ای چنگ می زند تا خود را نجات دهد».

وی افزود: در مجموع روشن بود که دولت آمریکا زیر بار برجام نخواهد رفت و بدین ترتیب یک بار دیگر این وعده قرآن که فرمود «إِنَّهُمْ لاَ أَیْمَانَ لَهُمْ...» به اثبات رسید. یعنی اهل یمین و سران کفر هیچ میثاق و تعهدی را پایبند نیستند. با این شرایط ملت و دولت ایران باید با حفظ وحدت و با هشیاری و دشمن شناسی، در برابر زورگویی ها و کیدهای دشمن، تصمیم درست و قاطع بگیرند.

سپاه پاسداران نماد شجاعت و غیرت مردم ایران است

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: ترامپ هیچ گونه دلیل محکمی در برابر ادعاهای دروغین خود ندارد، و به اقرار نهادهای بین المللی و دولت های غربی، ایران در عمل پایبندی خود به برجام را اثبات کرده است. همچنین با توجه به ناکامی سیاست‌های استعماری آمریکا که توسط آل سعود جنایتکار در منطقه پیگیری می شود و به ویژه شکست آن ها در عراق و سوریه و یمن، به مراتب بر عصبانیت و نگرانی های آن ها افزوده و آمریکایی ها را دچار سراسیمگی کرده و بدین گونه می خواهند با فرافکنی درباره ایران و پرداختن به مسائلی که هیچ ربطی به مفاد برجام ندارد، بر روی شکست های خود در منطقه سرپوش بگذارند.

وی تصریح کرد: رییس جمهور آمریکا نمی تواند و نباید در مسائل داخلی ایران دخالت کند، و به خود جرئت دهد، به سپاه پاسداران که نماد شجاعت و غیرت مردم ایران است، اهانت نموده و اقدام به تحریم اقتصادی این نهاد کند. زیرا سپاه یعنی همه مردم. سپاه یعنی نیروی مردمی بسیج. و همه مردم افتخار می کنند که در نهاد مردمی بسیج که جزو بدنه‌ی سپاه است، عضویت داشته باشند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: سپاه نه تنها مایه افتخار ایران بلکه مایه افتخار و عزت برای همه جهان اسلام است. بنا بر این طبیعی بود آقای ترامپ برای فرار از واقعیت، وارد مسائل بی ربط به برجام همچون مباحث موشکی یا تحریم سپاه بشود ولی اظهار نظرهای او قطعا تاثیری در سیاست های اصولی جمهوری اسلامی نخواهد داشت و سپاه عزیز ما با حمایت مردمی تا نابودی کامل تروریست های تکفیری پیش خواهد رفت.

بار دیگر پیش بینی های پیامبر گونه مقام معظم رهبری اثبات شد

وی با تقدیر از موضع گیری قاطع رییس جمهور در برابر سخنان خصمانه رییس جمهور آمریکا، گفت: آنچه در این میان اتفاق افتاد این بود که یکبار دیگر پیش بینی های مقام معظم رهبری درباره نتیجه مذاکره با آمریکا، پیش بینی های دقیق و پیامبر گونه‌ای بود. و چنانچه مسئولین به توصیه های رهبر معظم انقلاب توجه بهتری داشتند، شاهد بدعهدی‌های آمریکایی‌ها در نقض برجام نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به خروج احتمالی آمریکا از برجام، اظهار داشت: اشکالی ندارد با خروج آمریکا از برجام، ما همکاری خود را با اروپایی ها ادامه بدیم منتهی باید دو نکته را مد نظر قرار داد. اولاً اروپایی ها باید در برابر عهدشکنی‌های آمریکا پاسخگو باشند. دوماً اروپایی‌ها هم در شعار و هم در عمل باید جبران کننده‌ی کارشکنی‌های آمریکا باشند و به سیاست های دوگانه خویش در قبال ایران خاتمه دهند.

تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه خروج کشور از رکود است

وی افزود: مذاکرات برجام اثبات کرد که دولت باید متکی به قدرت مردم باشد و با اعتماد به جوانان متدین و انقلابی اقتصاد کشور را رونق دهیم. و بارها مقام معظم رهبری هم تاکید کردند که برجام مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی کند بلکه اتکاء به نیروی انسانی داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم است.

گفتگو: مهدی زارعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha