چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی

حوزه/ عزت کشور درگرو قوت گرفتن اردوهای جهادی است و این امر نیاز به حمایت و توجه بیشترازسوی آحاد مردم و مسئولین است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قوامی عصرامروز در همایش تجلیل از خیرین و فعالین اردوی جهادی که در سالن اجتماعات دانشگاه باقر العلوم(ع) درقم برگزار شد با بیان اینکه جهاد جزء فروع دین و نقطه وسطه دین است، گفت: فروع دین چون عبادت می باشند نیت و قصد قربت می خواهد، بنابراین عملی که در آن قصد قربت نباشد پذیرفته نخواهدشد.

امام جمعه پردیسان با اشاره به معنای لغوی جهاد گفت: جهاد درلغت به معنای بذل الوصل است؛ مجاهد دهنده وگیرنده است به همین دلیل ازاصطلاح بذل یعنی دادن و از دست دادن استفاده می شود مانند شهید حججی که جان خود را بذل دین کرده است.

وی با انتقاد از بعضی افراد که تنها به فکر منفعت می باشند و درخدمت کم کاری می کنند، اظهارداشت: نباید در جامعه اسلامی که بعضی افراد جان خود را برای اسلام هدیه می کنند تا دین ادامه دهد، تنها به فکرمنفعت وکم کاری باشند و منتظرباشندکه پول خود را بگیرند و زودتر به منزل بروند.

امام جمعه پردیسان با تاکید بر اینکه همه بدهکار به انقلاب می باشیم و هیچ کس طلبکار نیست، اظهار داشت: انقلاب و نظام تنها با اردوی جهادی به حیات ادامه خواهد داد و نباید تنها به فکراین باشیم که از انقلاب طلبکار هستیم.

وی با بیان اینکه همه باید به فکر یکدیگر باشیم تاشاهد پیشرفت و اعتلای کشورو نظام باشیم ،مانند حرکت امام راحل و شهدا افزود: اردوی جهادی مبتنی بر وحی و سیره اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان اینکه نباید به این اندازه بسنده کرد و برای پیشرفت تلاش بیشتر کرد گفت: عزت کشور درگرو  قوت گرفتن اردوهای جهادی است و این امر نیاز به حمایت و توجه بیشتر از سوی آحاد مردم و مسئولین است.

در پایان از چند نفر از خیرین و فعالین اردوی جهادی تجلیل شد.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha