پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پول

حوزه/ دومين نشست از سلسله نشست‌های «اقتصادنا» با موضوع «درآمدی بر فقه پول و بانك» پنجشنبه ۲۷ مهرماه، در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در دومين نشست از سلسله نشست‌های «اقتصادنا» با موضوع «درآمدی بر فقه پول و بانك» که پنجشنبه 27 مهرماه، از سوی هيئت انديشه‌ورزی اقتصاد و الگوی پيشرفت اسلامی حوزه علميه خراسان، به ميزبانی مدرسه فقاهت، در سالن همايش مدرسه علميه سليمانيه برگزار می شود، حجت الاسلام حسين‌زاده بحرينی، رئيس كميته پولی، مالی و بانكی كميسيون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهد کرد.

سخنران این نشست به تبيين ابعاد فقهی مسائل پولی و بانكی با توجه به تجربه قانون‌گذاری بانكداری بدون ربا در ايران خواهد پرداخت.

شايان ذكر است، اولين نشست «اقتصادنا» پنجشنبه گذشته با عنوان «بررسی رابطه وجوهات شرعي و ماليات‌های حكومتی» به صورت تخصصي در جمع تعدادی از اساتيد سطوح عالی حوزه علميه خراسان برگزار شد.

هدف از سلسله نشست‌های اقتصادنا كه دور اول آن تا پايان سال جاری برنامه‌ريزی شده است، نشان دادن ظرفيت‌های حوزه در طرح انديشه‌های نو در سه محور اقتصاد اسلامی، الگوی پيشرفت اسلامی و اقتصاد مقاومتی و تلاش براي پاسخگويی به دشواری‌های فقهی نظام اسلامی در اين عرصه ها می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha