پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انفجار موگادیشو

حوزه/ العمل الاسلامی گفت: برخی دست های غربی و مزدور وابسته به سرویس های اطلاعاتی بیگانه می خواهند کشورهای مسلمان را تضعیف و تجزیه کنند و به جان هم بیندازند در این راستا از گروه های تروریستی افراطی به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رو شنبه دو انفجار تروریستی موگادیشو پایتخت سومالی را لرزاند. این انفجار تا کنون 9 کشته و 120 مجروح برجای گذاشته است.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده نگرفته است، اما دولت سومالی، گروه شورشی الشباب را مسئول این جنایت می داند.

در واکنش به این اقدام تروریستی امروز دوشنبه جبهه العمل الاسلامی لبنان با صدور بیانیه این انفجار تروریستی خونبار موگادیشو را محکوم کرد و گفت: این جنایت با تمام آموزه های اسلام منافات دارد، زیرا اسلام جان انسان های بی گناه را محترم می داند و کشتن انها را حرام می شمارد.

غربی ها می خواهند کشورهای اسلامی را تضعیف کنند

العمل الاسلامی ادامه داد: برای مبارزه با آمریکا و اسرائیل ما نباید کشورها و جوامع عربی و اسلامی را هدف قرار دهیم و نباید شهروندان بی دفاع را در خانه ها و خیابان ها بکشیم و قتل عام کنیم و همه باید بدانند که هر خواسته انسانی و برحقی که دارند باید آن را در راستای دفع ظلم و دور کردن فتنه ها و جلوگیری از خونریزی و توقف جنگ ها پیگیری کنند.

در بیانیه العمل الاسلامی آمد است: برخی دست های غربی و مزدور وابسته به سرویس های اطلاعاتی بیگانه می خواهند در کشورهای ما فتنه داخلی ایجاد کنند و کشورهای مسلمان را تضعیف و تجزیه کنند و به جان هم بیندازند در این راستا از گروه های تروریستی افراطی به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

جامعه بین الملل به دولت سومالی کمک کند

در همین راستا الازهر نیز با صدور بیانیه ای دو حمله تروریستی در موگادیشو پایتخت سومالی و قربانی شدن ده ها شهروند بی گناه را محکوم کرد.

الازهر تاکید کرد: این جنایت ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و با آموزه های تمام ادیان منافات دارد و ما از جامعه بین الملل می خواهیم از دولت سومالی برای مبارزه با تروریست ها حمایت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha