پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابراهیم بحرانی مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود دیر

حوزه/ فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جمله فرائضی است که اجرای تمام واجبات وابسته به آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر صبح امروز در مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر برگزارشد.

در این جلسه حجت الاسلام اسماعیل بحرانی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج طلاب به بیان اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جمله واجباتی است که تمام واجبات حیاتشان بستگی به ادای این فریضه است.

وی افزود: شورای امر به معروف ونهی از منکر هر ماه باید با تمام قوت برگزار شود، به گونه‌ای که خروجی مطلوبی نیز داشته باشد و در این راستا ما باید به مدرسه و جامعه اطراف خود کمک کنیم.

در ادامه حجت الاسلام ابراهیم بحرانی، مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و تقدیر به جهت برگزاری این شورا از تلاش های پایگاه در زمینه های مختلف تشکر کرد.

وی گفت: هدف از قیام سیدالشهدا(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و در اهمیت این موضوع همین بس که خداوند امتیاز جامعه اسلامی نسبت به دیگر جوامع را به امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند، کافی است.

حجت الاسلام بحرانی با توجه به جایگاه این فریضه گفت: در فضای مدرسه و جامعه همه طلاب و اساتید بالاخص شورای امر به معروف و نهی از منکر باید نسبت به هنجارها احساس مسئولیت داشته و به گونه‌ای عمل کنند که الگو و نمونه باشند.

امام جمعه موقت دیّر پیشنهاد برگزاری دوره آشنایی با نحوه امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد نشریه مناسبی در فضای مجازی در سطح مدرسه مهدیموعود(عج)جهت اطلاع رسانی و بیان اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را مطرح کرد.

مسؤول شورای امر به معروف و نهی از منکر دیر با اشاره به وجوب این فریضه گفت: این واجب در جامعه ما فراموشی شده و لازم است طلاب به عنوان طلایه داران این فریضه بیشتر احساس مسئولیت کنند.

مرادی از طلبه شهید خلیلی به عنوان یک الگو نام برد و گفت: باید به خاطر رضای خدا امر به معروف کرد و این امر به معروف و نهی از منکر نمونه بارز یاری دین خدا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha