پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میرباقری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: حزن برامام حسین(ع) انسان را نسبت به جبهه دشمن بصیرت می دهد و انسان موضع گیری در مقابل آنها صف آرایی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در سالروز شهادت امام سجاد(ع) که با حضور آیت الله العظمی وحید خراسانی و امت عزادار در بیت معظم له در قم برگزارشد، با بیان اینکه غصه برامام حسین(ع) باعث سیرو سلوکی می شود گفت: برغصه امام(ع) همه گریه کردند و این حزنی که حضرت دارند، خودشان بهره ها می برند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: آثار حزن آن قدر زیاد است که حضرت موسی و انبیاء اولوالعزم علیهم السلام  برحزن برامام نیازمندند تا بتوانند از بلاها عبور کنند و به مقامات الهی برسند.

وی بابیان اینکه هیچ موحدی بدون حزن برامام حسین(ع) نمی تواند از معبرهای سخت عبور کند، گفت: حزن بر امام(ع) همه را نجات می دهد، همان طورکه اقوام انبیاء الهی را نجات داد.

 حجت الاسلام والمسلیمن میرباقری باتاکید براینکه حزن برامام حسین(ع) افضل حزنها است واگرانسان دهها فرزند بدهد، بازنمی تواند به حزن امام حسین(ع) برسد، همان طوری که حضرت ابراهیم نرسید، گفت: حزن برامام حسین(ع) انسان را نسبت به جبهه دشمن بصیرت می دهد و انسان  در مقابل آنها صف آرایی  می کند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار داشت:اگرحزن برامام(ع) نبود شیاطین همه جا را می گرفتند و تصاحب می کردند ولی این حزن جلوی این نفوذ را گرفته است.

وی بابیان اینکه چطور می شود وارد وادی غصه برامام(ع) شد و طوری غصه خورد که راه گشا باشد و بتواند به مقامات برسد، اظهار داشت:این غصه شفاعت می خواهد و امام سجاد(ع) این راه باز کرد و بعد قیام کربلا صاحب اصلی عاشورا امام سجاد(ع) است و ایم خزنبعد ازجوشش بر قلب ایشان بر عالم واردمی شود و باعث سلوک می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری با بیان اینکه کسی وارد حزن برامام می شود همه امور وحقایق براو باز می شود گفت: امام سجاد(ع) محور همه مصیبت ها بوده است و کسانی که با امام  حسین(ع) بودند همه آرزوی داشتند دهها بار زنده شوند و قطعه قطعه شوند تا امام حسین(ع) صدمه ای نبیند.

وی به بعضی غصه های امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: زمانی که در روز عاشورا همه کشته شدند و خبر به امام سجاد(ع) رسید، امام(ع) خیلی نارحت شدند ولی اجازه نداشتند جان خود را فدا کنند این یک نمونه از غصه و مصیبت امام(ع) است.

عضو خبرگان رهبری افزود: مصیبت دیگر  این بود که 35 سال برای بابای خود گریه کردند و بدتر از همه فرمود« تا حالا اهل بیت(ع) اسیر نشده بودند» ولی امام سجاد(ع) اسارت اهل بیت(ع) را دیدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha