جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: مسؤولان باید سعی کنند تا محدودیت‌ها و موانع سفر اربعین کمتر شده و تسهیل یابد، چرا که سرمایه‌ها و گنجینه‌های بزرگی وجود دارد که نمونه آن گنجینه کربلا، عتبات، محرم و حرکت اباعبدالله‌الحسین(ع) است که بر ضد تهاجم فرهنگی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جلسه هماهنگی برنامه های  سفر اربعین حسینی، در جمع مسئولین ستاد مردمی  اربعین  به لزوم رفع محدودیت های این سفر از سوی مسئولین تاکید کرد و گفت: محدودیت‌هایی در سفر اربعین وجود دارد که از جمله آن می‌توان به بالا بودن هزینه حمل و نقل اشاره کرد و رفع آن همکاری مسؤولان بالادستی را می‌طلبد.

مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به این که با عشق، ایثار و از خودگذشتگی می‌توان  علیه تهاجم فرهنگی ایستادگی کرد، گفت: اربعین تجلی عظیم ترین و باشکوه ترین از خودگذشتگی هاست که در جوامع غربی چنین فرهنگی وجود ندارد؛ این موهبت در درجه نخست برای شیعیان و در درجه دوم برای مسلمین فراهم است که امیدواریم بهترین استفاده را از این موقعیت‌ها داشته باشیم.

 

وی اظهار کرد: حضرت امام حسین(ع) که چراغ راه است، می‌تواند تاریکی‌های تهاجم فرهنگی دشمن را نشان دهد و به ما بشناساند که دشمن در کجا بوده و چه موضعی گرفته و چگونه می‌ خواهد علیه ارزش‌های ما قیام کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عباسی عنوان داشت: وقتی ما در کشتی حسین‌ بن‌ علی(ع) قرار بگیریم، خود به خود علیه تهاجم فرهنگی قیام کرده‌ایم که در این زمینه امام حسین(ع) یاری می‌کند تا حیله و نیرنگ‌های دشمنان را به حداقل برسانیم.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اربعین یعنی جلوه‌های ایمان مردم را تجلی بخشیدن و دیدن این جلوه‌ها همانند دسته‌های عزاداری ایمان مردم را افزایش می‌دهد از این رو دسته عزاداری کربلا دارای اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به برنامه های مختلفی که از سوی گروه رسانه ای و فرهنگی حوزه علمیه قزوین در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی خبرداد و بیان داشت: با هماهنگی خوب مسئول کارگروه معنوی یاوران اربعین حسینی استان قزوین برنامه هایی از قبیل سخنرانی در جمع زائرین اربعین حسینی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ومسئولین بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha