شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیدمرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت‌الله سیستانی در اروپا از آستان های مقدس حسینی و عباسی خواست تا در روز اربعین همایشی جهانی با حضور شخصیت های اسلامی از جهان اسلام، آمریکا و اروپا برای تثبیت ارزش‌های صلح و برقراری ارتباط میان ‌ها برگزار کند.‍

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا از آستان های مقدس حسینی و عباسی خواست تا در روز اربعین همایشی جهانی با حضور شخصیت های اسلامی از جهان اسلام، آمریکا و اروپا برای تثبیت ارزش های صلح و برقراری ارتباط میان ملت ها برگزار کند.

حجت الاسلام کشمیری طی سخنانی در جمع شخصیت های مسلمان لندن اشاره کرد: مراسم اربعین از تمامی مراسم های مشابه برجسته تر شده است و این به  خاطر تجمع میلیونی که سال به سال افزایش می یابد و خدمات بزرگی که عموم مردم ارائه می دهند و تعدد تابعیت ها و قومیت های شرکت کننده در آن است و این مراسم مرز های جغرافیایی را در نوردیده است.

از فرصت اربعین جهت بررسی مسائل مسلمین و حتی جهان استفاده شود

نماینده حضرت آیت الله سیستانی افزود: این مناسبت از متفکرین، نویسندگان، علما، ادبا، صاحب نظران و سیاستمداران بسیاری از نقاط مختلف جهان میزبانی می کند که لازم است از این فرصت در جهت بررسی و هم اندیشی در خصوص مهم ترین مسائل مسلمین و حتی جهان استفاده شود.

وی یاد آور شد: همانطور که حج یک همایش و تجمع اسلامی جهانی است، می توان از مراسم اربعین حسینی به عنوان یک فرصت و امکان استفاده کرد و در امکانات و پتانسیل های آن سرمایه گذاری کرد لذا بهترین نهادی که می تواند این وظیفه مهم را به عهده گیرد، آستان های مقدس حسینی و عباسی است.

سید کشمیری تصریح کرد: یکی از وظایف این همایش اندیشیدن در خصوص چگونگی بیان تفکر و دعوت اهل بیت (علیهم السلام) است به گونه ای که بعد از اینکه پیروان اهل بیت چهره درخشانی در مقاومت نظامی و فکری در برابر تروریسم ارائه دادند، جهان آماده پذیرش این تفکر شود.

وی بر ضرورت توجه به بخش رسانه در سطح جهانی برای قرار گرفتن این مناسبت در صدر اخبار ها  و بذل تلاش های منظم و سریع در این خصوص تاکید کرد و افزود: این راهپیمایی میلیونی جهانی مسالمت آمیز برای یاری مظلوم و محکومیت ظلم و تجاوز است که باید منعکس شود اما متأسفانه آنطور که باید در رسانه ها بازتاب داده نمی شود.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha