پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پخش آگهی‌های اسلام‌هراسی در خانه مردم در مینه‌سوتا مردم را نگران کرد

حوزه/ پخش آگهی‌های اسلام‌هراسی در خانه‌های مردم در ایالت مینه سوتای آمریکا نگرانی‌هایی را در میان جامعه برانگیخته است و آن‌ها معتقدند نباید به بهانه آزادی بیان ترویج نفرت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پخش آگهی‌های اسلام‌هراسانه در خانه‌های مردم شهر استیوارتویل در ایالت مینه سوتای آمریکا در روزهای گذشته نگرانی‌هایی را برانگیخته است.

جون برنهارت که از دیدن این سخنان نفرت انگیز به خشم آمده می‌گوید: من تصور نمی‌کنم چنین گفته‌هایی جایی در اینجا میان مردم ما داشته باشند.

وی که کارمند درمانگاه و یک سرباز بازنشسته می‌باشد می‌گوید: من به آزادی بیان باور دارم، اما وقتی چنین سخنان نفرت محوری منتشر می‌کنند سوءاستفاده از آزادی بیان است.

در این آگهی‌های سیاه و قرمز که لای درب منازل و چمن‌های خانه‌ها گذاشته شده‌اند، تاریخ و زمان مراسم سخنرانی یک مسیحی اسلام‌ستیز که قرار است در 29 اکتبر برگزار شود، نوشته شده است. اسامه داکودک مسیحی مصری، که به گفته شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) یکی از بزرگترین دشمنان اسلام و سخنرانان ضداسلامی در آمریکا می‌باشد به مینه سوتا آمده است. مینه سوتا ایالتی در آمریکا با 3.3 میلیون مسلمان است، یعنی تقریبا 1% جمعیت این ایالت را جامعه اسلامی تشکیل می‌دهد.

رشید فردوس از اعضای هیات مدیره مسجد روچستر و رئیس گروه منابع اسلامی در مینه سوتا در این باره می‌گوید: سخنان این مسیحی افراط‌گرا و دشمن مسلمانان در راستای ترویج دروغ، عدم مدارا و ایجاد ترس از مذهب اسلام در میان مردم است.

فردوس در ادامه گفت: وی در جهت موج حرکت می‌کند. او می‌داند که مردم اکنون عطش چنین چیزی را دارند و از آن سوءاستفاده می‌کند. او چیزهایی را که مردم می‌طلبند به آن‌ها تلقین می‌کند.

فردوس تاکید کرد:کسانی که او برایشان سخنرانی می‌کند ویژگی‌های شخصیتی مشابهی دارند. آن‌ها معمولا سفیدپوستان محافظه کار و روستایی هستند که کمترین تقابل و مواجه با اسلام را دارند، اما در مجاورت مسلمانان سکونت دارند. ما در حقیقت نقشه فعالیت‌های او را داریم. او معمولا به جاهایی می‌رود که مسلمانان در نزدیکی آن زندگی می‌کنند. احتمالا کلیساها یا مکان‌های مذهبی پذیرایش نیستند.

فردوس معتقد است که چنین تبلیغات اسلام‌هراسی مایه نگرانی نیست، در عوض می‌گوید: این برخوردها باعث نگرانی و خشم نمی‌شوند بلکه فرصتی برای ما ایجاد می‌کنند که با اعضای جامعه گفتمان داشته باشیم. ماموریت ما ایجاد پل ارتباط و درک متقابل است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha