جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسلام هراسی

حوزه/ تحقیقات جدید در انگلستان نشان داده که مردان انگلیسی غیرمسلمان چون سیک‌ها، مسیحیان یا هندوها که رنگ پوست غیرسفید یا ریش داشته باشند و ظاهر آنها شبیه به مسلمانان باشد نیز از اسلام‌هراسی رنج می‌برند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ایندیپندنت، یک تحقیقات جدید نشان داده که مردان انگلیسی غیرمسلمان در انگلستان به خاطر «ظاهر شبیه به مسلمانان» از اسلام‌هراسی رنج می‌برند.

در این تحقیقات با 20 مرد غیرمسلمان در رده سنی 19-59 ساله با تبار آسیایی و غیرآسیایی مصاحبه انجام شد. این مردان شامل سیک‌ها، مسیحیان، هندوها و غیره بودند. به منظور حفاظت از هویت این افراد، پاسخ‌های آن‌ها به صورت بی‌نام به ثبت رسیده است.

مصاحبه شوندگان درباره برخوردهای اسلام‌هراسی که در زندگی‌شان با آن مواجه بوده‌اند صحبت کردند. برخی گفته‌اند که به آنان اهانت شده یا شیشه پنجره آنان را شکسته‌اند. سایرین نیز گفته‌اند که آنان را به خاطر رنگ پوست یا ریش‌شان تروریست یا داعشی خطاب کرده‌اند. این مطالعه نشان داد که آمار خصومت‌ها در زمان برکیست و پس از حملات تروریستی بالا رفته است.

یکی از مصاحبه شوندگان گفته هر زمان که یک حادثه تروریستی بزرگ رخ می‌دهد، من و خانواده‌ام در معرض نفرت‌ها قرار می‌گیریم. دیگری گفته است: در صفحه فیس بوک نوشته بودند پس از برکسیت، از شر امثال تو راحت می‌شویم!

دکتر عمران اوان و دکتر ایرنه زمپی در تحقیقات‌شان نتیجه گرفتند که این مردان انگلیسی غیرمسلمان تنها به خاطر ظاهر شبیه به مسلمانان با این برخوردها مواجه هستند.

دکتر اوان دستیار پروفسور رشته جرم شناسی در دانشگاه شهر بیرمنگام در این باره به خبرنگاران گفت: هرچند این پرونده هویت اشتباهی محسوب می‌شود، اصلا در درجه نخست اسلام‌هراسی نباید رخ دهد.

وی در تحقیقاتش نشان داده که چگونه مرتکبین جرایم نفرت محور قربانیان‌شان را براساس پیش داوری و کلیشه‌ها مورد حمله قرار می‌دهند.

گفتنی است آمارهای جدید منتشرشده توسط دولت انگلیس یافته‌های آنان را تایید کرده و نشان داده که جرایم نفرت محور در انگلستان در سال گذشته یک سوم برابر افزایش نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha