جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم کسانی که ایمان دارند و صاحب علوم هستند را دارای درجات ویژه ای معرفی کرده است و به پیامبران خود دستور داده است که علم را در درجات زیاد از خداوند خود طلب کنید چرا که علم مایه ترجیح انسان بر ملائک است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان  آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز در جمع طلاب اصفهان گفت: ائمه اطهار (ع) با علم بسیار خود هنگام گفت و گو با خداوند عمیق ترین مطالب و معارف را به کار می بردند اما زمانی که با اصحاب خود صحبت می کردند درک مخاطب را می سنجیدند و مطالبی عمیق که خارج از سطح درک مردم باشد را به زبان جاری نمی کردند .

وی با اشاره به صحیفه سجادیه به عنوان نمونه ای از جامع ترین معارف دینی، تصریح کرد: خداوند متعال هنگام خلقت جهان هستی قصد داشت بر روی زمین خلیفه ای قرار دهد که فرشتگان به خداوند گفتند، آفرینش انسان بر روی زمین فساد و خونریزی، جنگ و نابرابری خواهد داشت .

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود : خداوند در قرآن کریم خطاب به فرشتگان خود می فرمایند، من آگاه تر هستم و مصلحت در آفرینش انسان است و علم است که مایه مزیت انسان ها از بقیه مخلوقات من خواهد شد .

آیت الله مهدوی ضمن بیان داستان حضرت آدم و ارتباط او با فرشتگان عنوان کرد: خداوند به حضرت آدم فرموده است، هنگام صحبت با فرشتگان با علم خود از اسماء من برای آن ها بگو و برتری خود نسبت به آنها ثابت کن.

وی بیان کرد: خداوند متعال در تمام آیات و احادیث ما را به علم آموزی تشویق کرده است و ما نیز بایستی همانند حضرت آدم عالم به علم اهل بیت(ع) خود باشیم و در هیچ زمانی ارتباط خویش را از دریای بیکران قطع نکنیم .

امام جمعه موقت اصفهان  اظهار کرد: هر چه در راه آموختن علم و یاد گرفتن علوم دینی تلاش کنیم جایگاه ما نزد خداوند متعال و در جهان هستی بالاتر خواهد رفت و از برکات وجود امام زمان در این دنیا بیشتر بهره خواهیم برد.

استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: دین ما دین علم و آموختن است که در همین راستا در زیارت جامعه کبیره می خوانیم؛ امام در جامعه اسلامی رکن بلاد و دین در جامعه رکن توحید است.

آیت الله مهدوی افزود: رکن بلاد، رکن جهان تکوین و رکن توحید رکن جهان تشریع است که تشریع در معنای لغوی  شرعیت بخشیدن به احکام دینی است که خداوند درزمان خلقت ابتدا سرزمین ها و پس از آن دین را برای مردم آن سرزمین قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha