شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با اشاره به نقش کلیدی نماز جمعه در تحکیم روابط خانواده، گفت: نماز جمعه روحیه بخش بوده و سبب شوکت و عظمت اسلام و مسلمین می‌شود که باید حضور مؤمنین در آن بیشتر شده و این مهم نیازمند تبلیغات گسترده اهل منبر، خطابه و البته رسانه ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در همایش ائمه جمعه استان‌های خوزستان، کرمانشاه، لرستان، همدان و ایلام که با موضوع مبانی تحکیم خانواده اسلامی در اهواز برگزار شد، اظهارداشت: نماز جمعه یکی از بهترین رویکردها برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی غرب است که می‌تواند بنیان خانواده‌های ایرانی را تحکیم بخشد.

امام جمعه اهواز، به بیان راهکارهایی برای تحکیم پیوند اعضای خانواده با یکدیگر پرداخت و گفت: صحبت از عوامل محبت زا در خانواده توسط در نمازهای جمعه، دعوت طلاب و روحانیون از عموم مردم برای شرکت در این نماز عبادی-سیاسی و سهولت در امر ازدواج جوانان از عوامل تحکیم پیوند اعضای خانواده با یکدیگر است که باید به آن‌ها توجه لازم را داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه خطبای دین باید اهتمام زیادی برای دعوت مردم به حضور در نماز جمعه، داشته باشند تصریح کرد: اهمیت این فریضه آن‌قدر زیاد است که در روز جمعه، هیچ نماز جماعت ظهری در شهر برگزار نمی‌گردد؛ اما متأسفانه بنده هیچ خطیبی را ندیدم که نسبت به این سنت مظلوم، سخنی در میان جامعه بیان کند.

آیت‌الله موسوی جزایری، با بیان اینکه نماز جمعه از عوامل مهم تحکیم بخشیدن به بنیان خانواده‌هاست، گفت: با بررسی آماری میان بین خانواده‌هایی که التزام به نماز جمعه دارند و غیر آن‌ها، می‌توان  نقش بسیار مؤثر نماز جمعه در این خصوص را مشاهده کرد.

وی در پایان، یکی از مصادیق خیرات و برکات نماز جمعه را تحکیم بنیاد خانواده‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: نماز جمعه روحیه بخش بوده و سبب شوکت و عظمت اسلام و مسلمین می‌شود که باید حضور مؤمنین در آن بیشتر شده و این مهم نیازمند تبلیغات گسترده اهل منبر، خطابه و البته رسانه ملی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha