جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام غفوری

حوزه/ یکی از مهمترین مسائلی که در ارتباط با پاسخگویی به مخاطبان باید به آن توجه کرد، سطح اطلاعات عمومی و فهم افراد از مسائل مختلف است. لذا باید با هر شخصی در سطح او صحبت کنیم، چرا که اگر مطالب سخت و سنگین را برای افراد عادی مطرح کنیم نه تنها آنها چیزی از آن نمی‌آموزند، بلکه تاثیر منفی هم می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام مسعود غفوری، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان بر لزوم پاسخگویی به شبهات نسل جوان تاکید کرد و گفت: راهی که امروز ما را در مسیر حق هدایت می‌کند و  سبب خیر دنیا و آخرت ماست این است که راه امام و سخنان و مواضع ایشان را به عنوان اصول و بینات بپذیریم و به عنوان نقشه راه به آن عمل کنیم، چرا که امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با ایجاد برخی از شبهات در دین و ولایت می خواهند ارزش های متعالی اسلامی وقرآنی را زیر سوال ببرند که باید هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: اسلام بیشترین و کامل‌ترین محتوای تعلیمی را در اختیار جامعه قرار داده است و اگر همین محتوا برای مخاطبین به‌خوبی بیان شود، نگرانی از بابت تأثیرگذاری شبهات نخواهیم داشت و جامعه در مقابل این هجمه‌ها واکسینه می‌شود.

استاد حوزه علمیه شهرستان تاکستان یادآور شد: اگر یک طلبه نتواند به سؤال جوانان پاسخ دهد و آنان را قانع نکند، نمی‌گویند این طلبه پاسخ ندارد، بلکه می‌گویند دین پاسخی به سوالات من نداشت.

 حجت الاسلام  غفوری تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در ارتباط با پاسخگویی به مخاطبان باید به آن توجه کرد، سطح اطلاعات عمومی و فهم افراد از مسائل مختلف است. لذا باید با هر شخصی در سطح او صحبت کنیم، چرا که اگر مطالب سخت و سنگین را برای افراد عادی مطرح کنیم نه تنها آنها چیزی از آن نمی‌آموزند، بلکه تاثیر منفی هم می‌گیرند.

وی ادامه داد: شبهه زمینه بدل‌سازی است؛ هر عصری که شاهد هجوم شبهه باشیم یعنی آن عصر به رشد بیشتری رسیده و در آن حقیقت تبیین می‌شود. وقتی به شبهات پاسخ می‌دهیم در میان این پاسخ‌ها، اسلام معرفی می‌شود.

حجت الاسلام غفوری به تلاش دشمنان برای از بین بردن ارزشهای متعالی اسلام در جامعه اشاره و اظهار کرد: دشمنان در تلاش هستند که ارزش‌های متعالی اسلام در جامعه کمرنگ شود که باید طلاب حوزه علمیه، جامعه و نسل جوان را از این نقشه‌های شوم دشمنان آگاه کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha