جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به طراحی نظام آموزشی پژوهش محور حوزه، گفت: بخش مهمی از تحول در حوزه ناظر به متون درسی است که در این زمینه به لطف الهی تاکنون ۴۳ متن درسی یا تدوین شده و یا اصلاح شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد، طی سخنانی در کمیسیون «حوزه و روحانیت» اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین و علمای بلاد، در تبریز اظهار داشت: بخش مهمی از تحول در حوزه ناظر به متون درسی است که در این زمینه به لطف الهی تاکنون 43 متن درسی یا تدوین شده و یا اصلاح شده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور افزود: معاونت آموزش حوزه های علمیه توجه بسیاری به تحول لازم در متون در عین توجه به حفظ اصالت های علمی حوزه دارد.

وی همچنین گفت: یکی از دغدغه های جدی مراجع و بزرگان از جمله مقام معظم رهبری، بحث تحول در حوزه است که به خصوص ما در زمینه آموزش، برنامه ها و طرح های خوبی را اجرا کرده و یا در حال تدوین برای اجرایی شدن آن هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد ادامه داد: معتقدیم که فقه و اصول رکن و قائمه اصلی حوزه های علمیه  است، اما درکنارش بر اساس ماموریت های مهم آموزشی و بهره گیری از دیدگاه صاحب نظران در قم و استان ها، مسیرهای دیگری در مسیر اجتهاد در رشته ها و عرصه های دیگر نیز دیده شده که در آن به نیازهای کشور و نظام نیز توجه شده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های جدی ما طراحی نظام آموزشی پژوهش محور است که در آن همچنین به مساله اخلاق و تهذیب توجه زیادی شده است تا طلبه در عین انجام روال آموزشی با پژوهش قدم به قدم آشنا شده و در عین حال به مساله تهذیب و اخلاق نیز توجه جدی کند و در هر سه عرصه قوی و مجهز باشد.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به اجرای طرح هایی برای تقویت امنیت شغلی اساتید، افزود: در کنار این بحث به ارتقای سطح دانش افزایی اساتید نیز توجه شده و با نهایی شدن و اجرایی شدن طرح جامع اساتید بسیاری از دغدغه ها و نگرانی ها مرتفع می شود.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha