جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

تولیت آستان قدس تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این که برجام را مهم ترین سند بی اعتمادی به آمریکا، گفت: سیاست ما در دفاع از مرزهای ایران و مظلومان و مستضعفان جهان هرگز قابل مذاکره نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در اجتماع عظیم  و طلاب حوزه علمیه خراسان علیه اقدامات خصمانه سران آمریکا، عنوان کرد: جنگ امروز، جنگ اراده هاست و علی رغم همه توطئه ها، وعده الهی بر نصرت، غلبه و پیروزی خداخواهان و حق باوران می باشد.

عضو مجمع تشخیصمصلحت نظام با اشاره به آیه 12 سوره توبه، گفت: دشمنان اسلام نه تنها ایمان ندارند، بلکه قرآن تأکید دارد که آن ها از اَیمان نیز بی بهره اند و میثاق و پیمان را می شکنند و به همین دلیل است که بارها و بارها از زبان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب شنیده ایم که نباید به آمریکا اعتماد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی، برجام را مهم ترین سند بی اعتمادی به آمریکا توصیف و ابراز کرد: روحیه خودخواهی مستکبرین مانعی در برابر دستیابی ملت ها به حقوق حقه خود است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تأکید بر این که باید به 9 شرط رهبری در مورد برجام عمل می شد، اظهار کرد: تنها چیزی که پس از برجام به آن عمل شد، پیش پرداخت هایی از سوی ما به دشمنان بود در حالی که باید در برابر انسان بدقول و میثاق شکن به طور دقیق عمل و از حقوق مردم پاسداری کرد.

لبخند یا اخم آمریکائی ها ماهیت استکباری آن ها را تغییر نمی دهد

 وی با بیان این که لبخند یا اخم آمریکائی ها ماهیت استکباری آن ها را تغییر نمی دهد، گفت: رفتارهای هیچ کدام از رؤسای جمهوری آمریکا تغییری در ماهیت استکباری آن ها در ذهن ملت ما ایجاد نخواهد کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان خطاب به دولتمردان آمریکا ابراز کرد: با تهدید نظامی و جنگ نمی توان ملت ایران را ترساند؛ ما آبدیده و جنگ دیده هستیم و از طرفی می دانیم که تهدید جنگی در دکترین آمریکائی ها نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: راهبرد آمریکا و سران اروپایی مهار قدرت ما در منطقه و مهار توانایی های دفاعی و موشکی ماست اما آن ها باید بدانند که سیاست ایران در دفاع از مرزهای ایران و هم چنین از مظلومان و مستضعفان جهان هرگز قابل مذاکره نیست.

وی عزت، حکمت و مصلحت را سه اصل اساسی انقلاب اسلامی در روابط خارجی برشمرد و با بیان این که زبان ظلم و زور، زبان سخن گفتن با ملت ایران نیست، عنوان کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه بازرسی از مراکز نظامی را به دولت های خارجی نخواهیم داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان ما با نظام اسلامی مشکل دارند و چون سپاه در متن انقلاب و نظام قرار دارد آن را تحریم کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین  رئیسی با تأکید بر این که اگر برجام برای ما منافعی نداشته باشد حتماً از آن عبور خواهیم کرد، اظهار کرد: آن ها 40 سال است که می خواهند ما را منزوی کنند اما ما با پایبندی به اصول انقلابی و مقاومت، دشمن را وادار به عقب نشینی می کنیم.

وی تصریح کرد: بیت الغزل دشمنی های آمریکا با ملت ایران نرسیدن به وضعیت معیشت مردم و عدم گره گشایی از آن است و آن ها همه این دردسرها را برای این منظور ایجاد می کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: امروز رسیدگی به وضعیت و معیشت مردم، رونق تولید و ایجاد شغل، ترجمان شعار مرگ بر آمریکاست.

بندگی خدا و اجتناب از طاغوت؛ محورهای حرکت انبیاء

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تأکید بر این که بندگی و خداخواهی محور و اساس زندگی انسان سالک است، گفت: راهنمایی ها و هدایت های قرآن کریم و انبیاء الهی انسان را به عبودیت و بندگی خدا فرا می خواند و نقطه انحراف و کژی انسان را دوری از بندگی خدا معرفی می کند.

وی با اشاره به آیه « وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ...» (نحل/ 36)، ابراز کرد: شاخصه اساسی حرکت و دعوت انبیا بندگی خدا و اجتناب از خودخواهی، خودبزرگ بینی و استکبار است و خداوند در قرآن در مورد روحیه استکبار و تفرعن هشدار داده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: حصن حصین الهی، توحید است و اگر انسان از آن خارج شود دچار تفرعن، خودخواهی و خودبرتربینی خواهد شد که این روحیه هم برای خود فرد و هم برای جامعه بشری خطرناک است.

ایستادگی؛ رمز موفقیت است

حجت الاسلام المسلمین  رئیسی صبر، مقاومت و ایستادگی را از ملزومات خداخواهی و حق خواهی معرفی و عنوان کرد: مستکبران عالم نمی خواهند بگذارند که حق خواهان زندگی خداجویانه داشته باشند و لذا تلاش دارند از راه های مختلف از جمله از طریق ایجاد مانع و زحمت در زندگی و حیات مادی ایستادگی و مقاومت خداخواهان را بشکنند و آن ها را از حصن حصین الهی خارج کنند.

وی ضمن تبیین آیه « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تُطيعُوا الَّذينَ کَفَرُوا يَرُدُّوکُمْ عَلي‏ أَعْقابِکُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرينَ/ ای کسانی که ایمان آورده اید ، اگر از کسانی که کفر ورزیده اند اطاعت کنید شما را به عقب ( به کفر و جهالت دوران جاهلیت ) بازمی گردانند ، پس زیانکار خواهید گشت» (آل عمران/ 149)، با بیان این که رمز موفقیت رسول اکرم(ص) و سیره انبیاء در هدایت جامعه بشری، شرح صدر، ایستادگی، مقاومت و بردباری بوده است، گفت: قرآن کریم تأکید می کند که اگر این مقاومت شکسته شود و ما به سخنان کفار گوش فرا دهیم و رضایت آن ها را دنبال کنیم، سیر قهقرایی و ارتجاعی پیدا خواهیم کرد و دشمنان ما را به زمان جاهلیت برمی گردانند.

توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات و رویدادهای پس از انقلاب اسلامی، بیان کرد: پس از برافراشته شدن پرچم توحید و خداخواهی به دست مردم مومن ایران، طاغوت ها و فرعون های زمان توطئه ها و فتنه های بسیاری را ایجاد کردند و در ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی و در دهه اول آن با تحمیل جنگ هشت ساله و تحریک منافقین قصد براندازی حکومت اسلامی را داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی سیاست دشمنان انقلاب در دهه دوم عمر آن را تبلیغ ناکارآمدی دین، قرآن و نظام اسلامی در مدیریت انسان معاصر دانست و گفت: بطلان ادعاهای آن ها با کارآمدی انقلاب و حکومت اسلامی در حوزه های مختلف اثبات شد اما آن ها در مرحله بعدی تلاش کردند پیام انقلاب را در درون مرزهای ایران محصور کنند.

وی در این رابطه توضیح داد: مردم مسلمان و حق خواه منطقه و دنیا هویت گمشده خود را در انقلاب اسلامی بازیافتند و پیام خداخواهی، حق خواهی و مبارزه با ظلم آن را دریافت کردند و این پرچم دشمن شناسی و ظلم ستیزی وضعیت را برای مستکبرین سخت و آن ها را دچار استیصال کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برخی از ظلم ها و جنایات نظام استکباری به سرکردگی آمریکا، گفت: رهبر و مقتدای بصیرت آفرین ما بارها و بارها سردمداران آمریکا را به تعقّل و تدبّر و نگاه واقع بینانه به شرایط منطقه و دنیا دعوت کرده اند اما انگار قرار نیست آن ها گوشی برای شنیدن داشته باشند و می خواهند پرچم عدالتخواهی را نابود کنند.

حجت الاسلام و المسلمین  رئیسی در پایان با اشاره به رویدادهای اخیر منطقه و جهان و موضع گیری های خصمانه سران آمریکا علیه ایران، اجتماع عظیم علما، اساتيد، روحانيان و طلاب حوزه علمیه خراسان را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد:  روحانيان، طلاب، دانشمندان و فرهیختگان حوزه علمیه کهن خراسان مصداق عالم به زمان خود و انقلابی و زمان شناس هستند و همواره با اتخاذ مواضع و سمت گیری ها و بیان دیدگاه های انقلابی خود بر جامعه تأثیرگذار بوده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha