شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست کارشناسان سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران خبرگزاری حوزه_حجت الاسلام والمسلمین برته

حوزه/ سرپرست رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه گفت: این ظرفیت و آمادگی از سوی خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه وجود دارد که با سازمان بورس، تعامل داشته و در راستای اهداف مشترک جریان سازی مناسبی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین برته در دیدار مسئولان و کارشناسان مرکز پژوهش سازمان بورس و اوراق بهادار که در خبرگزاری  حوزه در قم برگزار شد، اظهار داشت: فعالین عرصه بازار سرمایه، مردم بوده و باید مباحث فقهی این بازار برای آنان روشن شود تا بتوانند با خیالی آسوده در این عرصه به سرمایه گذاری بپردازند.

وی ابراز داشت: مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، متولی تمامی ارتباطات میان حوزه ونهادهای کشور است که در این راستا تا به امروز دفتر ارتباطات میان برخی نهادها و حوزه راه اندازی شده و علاقه مندیم با سازمان بورس و اوراق بهادار نیز دفتری برای ارتباطات و تعاملات بهتر داشته باشیم.

سرپرست رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: همچنین سند تحول در آموزش حوزه نیز در حال اجراست که در این راستا، ناظر به فقه های نو، تحول در متون آموزشی شروع شده و دروس و سرفصل های تخصصی در حال تدوین است که در این راستا می توانیم با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار، سرفصل های آموزشی برای حوزویان داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین برته تصریح کرد: مرکز آموزش مهارت های کاربردی نیز در حوزه مشغول به فعالیت شده و آماده است برنامه های مشترکی با سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای ترویج دانسته های مالی اسلامی داشته باشد.

وی بیان داشت: همچنین این ظرفیت و آمادگی از سوی خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه وجود دارد که تعاملی با شما داشته و در راستای اهداف مشترک جریان سازی مناسبی انجام دهد.

سرپرست رسانه و اطلاع رسانی حوزه های علمیه اظهار داشت: هفته نامه افق حوزه، اولین و گسترده ترین نشریه مکتوب حوزوی است که مورد رصد و رهنمود مراجع عظام تقلید بوده و ظرفیت مناسبی برای سازمان بورس است تا بتواند مطالب مورد نیاز را به محضر بزرگان برساند.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین میرغیاثی کارشناس مسئول نظارت و ارزیابی رسانه رسمی حوزه نیز گفت: برای تبیین بهتر مسئله بورس در حوزه های علمیه، نیازمند راه اندازی دروس خارج بورس و بازار سرمایه هستیم تا بتوان مشکلات و معضلات موجود را مرتفع کرد.

وی ابراز داشت: امروز طلاب نیازمند اطلاعات بیشتر از بازار سرمایه و بورس بوده و شما می توانید در این زمینه فعالیت های مناسبی داشته باشید.

وی خاطرنشان ساخت: امروز موضوع شناسی بورس از ضروریات است تا بتوان با معرفی بهتر این مسئله، به گسترش آن پرداخت.

همچنین صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه در این دیدار گفت: تهیه و انتشار گزارش عملکرد کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، معرفی فعالیت های کمیته فقهی بورس و جریان سازی و گفتمان سازی مسئله بورس از جمله فعالیت هایی است که رسانه حوزه می تواند در آن ورود داشته باشد.

وی یادآور شد: امروز کلمه بورس برای مخاطب حوزوی واژه مأنوسی نیست و رسانه حوزه می تواند این انس را ایجاد نماید.

حجت الاسلام عزیزی، سردبیر هفته نامه افق حوزه نیز در این دیدار اظهار داشت: انتشار مباحث علمی مرتبط با بورس، احکام شرعی بورس، انتشار گفتگوهای علمی و فقهی از کارشناسان حوزوی، پاسخ به شبهات موجود در رابطه با بورس و ... از جمله فعالیت هایی است که این هفته نامه می تواند در آن مشارکت داشته باشد.

وی خطاب به میهمانان ابراز داشت: مخاطبان هفته نامه افق حوزه، مراجع عظام تقلید، بزرگان حوزه، ائمه جمعه، اساتید و طلاب حوزه، نهادهای مرتبط با حوزه، سپاه، نیروی انتظامی و ... هستند که این مسائل می تواند زمینه ساز ایجاد ساز و کار مناسبی برای شما باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha