جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه، تصریح کرد: امروز ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور و ۹۰ هزار طلبه شاغل به تحصیل و ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل در حوزه های علمیه خواهران کشور داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمود جمشیدی، ظهر پنجشنبه در دومین روز هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، ابراز داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه های علمیه خواهران کمتر از انگشتان دست بودند و به برکت انقلاب زنان سازمان یافته وارد حوزه های علمیه می شوند.

وی با اشاره به این که امروز حوزه های علمیه خواهران به پدیده عظیم و مبارک تبدیل شده است، افزود: امروز 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور و 90 هزار طلبه شاغل به تحصیل و 100 هزار فارغ التحصیل در حوزه های علمیه خواهران کشور داریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی این فرصت را برای خواهران فراهم کرد تا کسب معارف کنند، عنوان کرد: 68 مدرسه علمیه خواهران در مناطق مرزی و مذهبی مشترک و مناطق محروم فعالیت می کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور از فعالیت 45 سازمان مردم نهاد در حوزه های علمیه خواهران خبر داد و خاطرنشان کرد: 173 کانون قرآن در کنار مدرسه علمیه در حال فعالیت هستند که نقش تربیت نسل آینده و آشنا کردن آن با معارف قرآنی را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی همچنین از حضور خواهران طلبه در مدارس دخترانه خبر داد و تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 50 هزار نشست قرآنی توسط خواهران طلبه با کمترین امکانات برگزار شد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به فعالیت طلاب خواهر در تولید محتوای دینی در فضای مجازی تصریح کرد: قریب به 10 هزار مبلغه خواهر در شبکه «کوثر بلاگ» روزانه تولید محتوای دینی می کنند که روزانه 16 هزار بازدید دارد و در مقایسه با آغاز بکار، رشد 200 درصدی داشته است.

وی افزود: شبکه دیگری به نام «کوثرنت» راه اندازی شده که هر طلبه خواهر در بدو ورود وارد این شبکه می شود و به صورت هوشمندگروه های فرهنگی و تبلیغی را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تاکید کرد: 927 کرسی آزاداندیشی در کمتر از سه سال توسط حوزه های علمیه خواهران برگزار و 519 هسته پژوهشی طلاب از بین فارغ التحصیلان تشکیل شده که 200 جلد کتاب از نتایج این هسته های پژوهشی تولیدشده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور همچنین گفت: بعد از گذشت 21 سال از تاسیس مرکز مدیریت حوزه های خواهران حائزین رتبه در المپیادهای علمی مشترک، از استان های دوردست بوده اند و این نشان می دهد انحصار تولید محتوای علمی شکسته شده است.

انتهای پیام/ا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha