شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبادی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به این که اگر می خواهید دینتان استوار باشد باید اعمالتان را با نماز تنظیم کنید، گفت: دیوار دیانتی که کج باشد به مقصد نمی رسد و اگر نماز به قصد قربت نباشد، عبادت محسوب نمی شود و به عنوان یک عمل فیزیکی از نظر دین قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در سومین اجلاس استانی نماز خراسان جنوبی در سالن علامه فرزان ابا اشاره به جایگاه والا و بزرگ نماز در زندگی اظهار کرد: برخی ها در زندگی بر این باورند که هر کاری در زندگی و شبانه روز(کار، تحصیل، عبادت و...) ساعتی دارد، در صورتی که عبادت و یاد خدا باید همیشه و در همه شرایط در زندگی ما جریان داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که در فلسفه خلقت انسان تنها بحث و فلسفه عبادت است، گفت: ما باید در زندگی خود از عبادت تعریفی داشته باشیم که همه شئون زندگی را در بر گیرد.

وی با اشاره به این که عبادت باید حالات و زندگی ما را پر کند، به این معنا که همه کارهای رنگ و بوی الهی داشته باشد، تصریح کرد: فرهنگ اقامه نماز باید در همه لایه ها جامعه رسوخ کند. چرا که تمام خرابی های ما ریشه در ضعف عبودیت و بندگی خدای متعال دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان این که نماز باید زندگی را سرشار از عبودیت کند، تصریح کرد:  پیامبر اکرم(ص) فرمودند «نماز ستون دين است»، براین اساس باید به این امر بسیار مهم توجه ویژه ای شود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که اگر می خواهید دینتان استوار باشد باید اعمالتان را با نماز تنظیم کنید، اظهار کرد: دیوار دیانتی که کج باشد به مقصد نمی رسد و اگر نماز به قصد قربت نباشد، عبادت محسوب نمی شود و به عنوان یک عمل فیزیکی از نظر دین قابل قبول نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی در پایان تصریح کرد: اگر نماز به معنای واقعی و به صورت صحیح اقامه گردد، همه کارها درست می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha