پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله یزدی  در دیدار نائب رئیس دانشگاه شام

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما باید مجهز به تجهیزات دفاعی طبق نظر اسلام باشیم گفت: باید متناسب با زمان خود به سلاح های دفاعی مجهز باشیم. قبلا سلاح شمیر بود و الان موشک، هواپیما و ابزارهای جنگی در آسمان و دریا و زمین سلاح هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» آیت الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با شیخ عبدالسلام راجح نائب رئیس دانشگاه شام در کشور سوریه و از شخصیت های دینی این کشور گفت: دشمنان به تغییر شرایط در منطقه خاورمیانه و حذف اسلام فکر می کنند، ولی برادری اسلامی و اتحاد موجود موجب شکست خوردن نقشه های آنان شده است؛ لذا در فکر نقشه ای دیگر و ایجاد تفرقه بین ما هستند.

آیت الله یزدی افزود: بعد از موفقیت های ایران در برخی امور و همکاری با برادران عراقی و سوری، دشمن در صدد ایجاد تفرقه در مراکز مهم اسلامی مثل ایران، سوریه، لبنان و عراق است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: آنها ابتدا فکر می کردند می توانند حکومت سوریه را تغییر دهند اما الان فهمیدند که نمی توانند.

* اتحاد بین مسئولین تاثیر بیشتری دارد

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین یادآور شد: درست است که ما باید بین مردم ایجاد اتحاد کنیم اما اتحاد بین مسئولین تاثیر بیشتری دارد و اگر رهبران متحد باشند مردم و ملت نیز متحد خواهند شد.

آیت الله یزدی با اشاره به اهمیت اتحاد در شرایط کنونی گفت: ما در شرائط خاصی هستیم به ویژه با تغییرات در حکومت استکبار و آمدن شخصی که نمیداند چگونه عمل کند و قدرتهای مختلف با اومقابله می‌کنند. این شخص امروز یک حرف میزند و فردا چیز دیگری میگوید. همانطور که رییس جمهور اسلامی ایران گفت او اخلاق، سیاست، جغرافیا و همه چیز را فراموش کرده و فکر می‌کند هرکاری بخواهد ‌تواند انجام دهد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: آیت الله خامنه ای که دوست و دشمن ایشان را می‌شناسند و از نعمت‌های الهی هستند از سوریه حمایت و دفاع کرده اند. بیشتر مردم ایران هم با سوریه احساس دوستی می کنند و با توجه به وجود حرم حضرت زینب و حضرت رقیه می‌بینید که چگونه جان خود را در راه دفاع از این مشاهد مشرفه می دهند. جهاد در این راه جهاد در راه قرآن، اسلام و تثبیت احکام اسلامی است.

* عربستان سعودی هم خود را اسلامی می‌داند در حالیکه با آمریکا تعامل دارد

آیت الله یزدی خاطرنشان کرد: شرائط کنونی حتی در صدر اسلام نبوده است. چون در ابتدا، اسلام اصیل وجود داشت ولی الان می‌بینیم عربستان سعودی هم خود را اسلامی می‌داند در حالیکه با آمریکا تعامل دارد.

ایشان همچنین به اهیمت و کارکرد نهاد شورای نگهبان در حفظ اسلامیت نظام اشاره کرد.

آیت الله یزدی سپس به اهمیت تقویت قوای داخلی کشور اشاره و تاکید کرد: بر ما واجب است که در عرصه های جدید و ابزارهای جدید قدرت دفاعی داشته باشیم تا بتوانیم از اصول و مبانی خود حفاظت کنیم. همانطور که می‌بیند وقتی کره شمالی موشک‌هایش را امتحان کرد ترامپ فهمید مسئله خیلی هم آسان نیست.

* مسلمانان همیشه در مرحله‌ای باشند که دشمن از جنگ با آنها بترسد

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به آیه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوة» گفت: ترسیدن و خوف عدو از ما فقط مربوط به زمان جنگ نیست. بلکه همیشه باید مسلمانان در مرحله‌ای باشند که دشمن از جنگ با آنها ترس داشته باشد.

آیت الله یزدی با بیان اینکه ما باید مجهز به تجهیزات دفاعی طبق نظر اسلام باشیم افزود: باید متناسب با زمان خود به سلاح های دفاعی مجهز باشیم. قبلا سلاح شمیر بود و الان موشک و هواپیما و ابزارهای جنگی در آسمان و دریا و زمین سلاح هستند.

همچنین شیخ عبدالسلام راجح نائب رئیس دانشگاه شام در کشور سوریه اظهارداشت: از دیدار شما خرسندم و امیدوارم این دیدارها منشأ آثار خیر برای مسلمین باشد.

* در حال ورق زدن صفحه آخر سختی ها هستیم

وی افزود: اوضاع سوریه خوب است و پیروزی در کشور ما نزدیک است و در حال ورق زدن صفحه آخر سختی ها هستیم.

شیخ راجح تصریح کرد: نه فقط وقتی به ایران می‌آیم بلکه هرجا می‌روم می‌گویم به پیمان و اتحاد برادری با ایران افتخار می‌کنیم. اخوت و برادری رمز قدرت اسلام از ابتدا و زمان دو قبیله اوس و خزرج تا کنون است.

وی بابیان اینکه در این دیدار نصیحت و کلام نیکو شنیدم و با همه سخنان‌تان موافق هستم خاطرنشان کرد: در مصاحبه با خبرگزاری حوزه گفتم که ما باید امروز به اصول توجه کنیم و در جزئیات درگیر نشویم. اروپایی که در زبان، ادیان و قومیت متفاوت است به اتحاد رسیده است. دین ما دین وحدت و دوری از تنازع است؛ پس این تعالیم کجا رفته است؟!

شیخ راجح بر ضرورت بهره مندی مناسب از منبرها و تریبون های تبلیغ دین تاکید کرد و گفت: یکی از علمای ما می گفت وقتی بر منبر می ایستی از خودت بپرس آیا می توانی حق آن‌را ادا کنی؟ متاسفانه ما هنوز درگیر احکام فردی جزئی هستیم و معلوم نیست کی می خواهم به افق های بلند فکری و معنویت و وحدت بپردازیم.

وی افزود: چرا وقتی یک نفر به ما مراجعه می‌کند فقط طبق مذهب مثلا حنبلی فتوا می دهیم و می‌گوییم فلان کار تو باطل است.

از نکات جالب این دیدار صحبت های آیت الله یزدی به زبان عربی بود که اگرچه ایشان به صورت کتابی صحبت کردند اما سبب ایجاد فضای صمیمی و دوستانه شد.

همچنین وقتی آیت الله یزدی به توفیقات و موفقیت های سید حسن نصرالله اشاره کردند شیخ راجح با تایید این مسئله گفت: نشهد بذلک (به این مسئله گواهی می دهم)

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha