جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دومین روز هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد-۳

حوزه/ هشتمين اجلاسيه منطقه اي جامعه مدسين حوزه با علماء و روحانيت استان هاي آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل، پس از دو روز بحث و بررسی پیرامون ماموریت ها و مسائل حوزه و روحانیت، با صدور بیانیه پایانی، بکار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، در بيانيه پاياني هشتمين اجلاسيه منطقه اي جامعه مدسين حوزه با علماء و روحانيت استان هاي آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل، بر لزوم اتخاذ تدابير لازم در جاچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری برای مقابله با زياده‌خواهي‌هاي آمريکا، حمایت از سپاه پاسداران، شتاب بخشی به تحول در حوزه و آمادگي همکاری با مسئولين در زمينه کمک به رفع آسيب های فرهنگی و اجتماعی و ارتقاء فرهنگ عمومي جامعه، و ... تاکید شد.

 متن کامل بیانیه که توسط آیت الله حسینی بوشهری، دبیر اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین قرائت شد، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

«الحمدلله رب العالمين والصلوة و السلام على سيدنا محمد و آله الطاهرين سيما بقية الله فى الارضين »

سپاس بي‌کران پروردگار عالميان را که به توفيق حضرتش در شهر تبريز شهر علم و ادب و اجتهاد شهر شهيدان محراب و علامه‌ها، عالمان فرهيخته و مجاهد و فضلاي محترم استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي و اردبيل گردهم آمده و هشتمين اجلاس منطقه‌اي جامعه مدرسين و علماي بلاد را با موضوع رسالت حوزه و روحانيت در نهادينه کردن فرهنگ ديني  و مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي را برگزار نمودند.

درود بر مردم غيور و انقلابي و افتخارآفرين شمال غرب ايران بويژه خطه آذربايجان و اردبيل که در طول تاريخ همواره دل در گرو اهل بيت (عليهم السلام) و تعاليم اسلام ناب داشته‌اند وبا تاسي به سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (عليه السلام) پرچمدار مبارزه با ظلم و استبدار و دفاع از آزادي و آزادگي بوده‌اند.

شرکت کنندگان در اين اجلاسيه دو روزه ضمن گراميداشت ياد شهيدان محراب حضرات آيات قاضي طباطبايي و مدني بر نکات ذيل تاکيد مي‌نمايد:

1- روحانيت اصيل و انقلابي وارثان به حق انبياء عظام سلام الله عليهم اجمعين و اوصياء مکرم آنها مي‌باشند و هدف اصلي آنان اعتلاء کلمة توحيد و تحقق ارزشهاي الهي است و اين همان اساس هدف انقلاب اسلامي است از اين رو روحانيت همواره نسبت به حال و آينده انقلاب حساس، مراقب، ناظر و پشتيبان بوده و خواهد بود. انقلابي بودن و انقلابي ماندن رسالت دائمي روحانيت اصيل و وفادار به آرمان‌هاي اسلام ناب مي‌باشد.

2- حرکت مستقيم و پرشتاب کاروان انقلاب اسلامي مرهون تدابير کم نظير و حکيمانه مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي امام خامنه‌اي «مدظله العالي» و حدت و همدلي مسئولين و آحاد امت ايران اسلامي است. روحانيت و حوزه‌هاي علميه ضمن ستايش نقش بي‌بديل معظم له در مهار فتنه‌ها و سکان‌داري انقلاب اعلام مي‌دارد که حمايت و پشتيباني از نظام اسلامي و اصل مترقي ولايت فقيه را وظيفه خود مي‌داند.

3- اقدامات جنايتکارانه استکبار جهاني به سرگردکي آمريکا و رژيم اشغالگر قدس و همداستاني عوامل مزدور آنها و برخي دولت هاي خود فروخته منطقه که منجر به کشتار مسلمانان بي‌دفاع مظلوم و محروم در عراق ، يمن، افغانستان، سوريه، بحرين، لبنان، فلسطين اشغالي و اخيراً در ميانمار گرديده است محکوم مي‌نمائيم. سکوت شرم آور مدعيان حقوق بشر نسبت به کشتار وحشيانه کودکان و پيرمردان و زنان بي‌دفاع همانا سند و گواه رسوايي اين مدعيان دروغين است.

4- اظهارات سخيف و توهين آميز رئيس جمهور آمريکا سند روشن پيمان شکني‌هاي مکرر آمريکايي‌ها است. تروريست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و تحريم اين نهاد انقلابي که همزمان با توفيقات چشمگير اين نهاد مقدس در مبارزه با تروريست‌هاي تکفيري بويژه داعش در سوريه، عراق ، لبنان صورت گرفته است نمايانگر همدستي و حمايت مستقيم دولت آمريکا از تروريست‌ها و عمق کينه و خباثت آنهاست، ما ضمن محکوم کردن اقدامات اخير دولت آمريکا، حمايت قاطع خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و تلاش‌هاي روز افزون اين نهاد مقدس در ارتقاء توان دفاعي کشور و بويژه در عرصه توان موشکي اعلام مي‌داريم، تحقق پيش بيني حکيمانه مقام معظم رهبري «مدظله العالي» در عهدشکن بودن آمريکايي ها در مسئله برجام درس عبرتي براي همگان در کشور است که فريب وعده‌هاي آمريکا را نخورده و هوشياري بيشتر را در مقابله با استکبار جهاني به خرج دهند. از اين رو لازم است همگان ضمن تبعيت از رهنمودهاي معظم له تدابير لازم را جهت مقابله با زياده‌خواهي‌هاي آمريکا اتخاذ نمايند.

5- مراتب نگراني خود را نسبت به وضعيت معيشتي واقتصادي عموم مردم اين ولي نعمتان انقلاب خاصه اقشار ضعيف وکم درآمد اعلام مي‌داريم. به مسئولين محترم بويژه در قوة مجريه تذکر مي‌دهيم تنها راهل حل مشکلات و برون رفت از وضعيت فعلي نگاه به داخل و تکيه بر توان داخلي و استفاده از ظرفيت‌هاي مادي ومعنوي کشور است و اين مهم جز با مديريت جهادي و توجه جدي به اقتصاد مقاومتي – اقدام عمل ميسور نخواهد بود.

6- آسيب‌هاي اجتماعي اگر چه معلول عناصر و علل متعددي است که بخشي از آن متأثر از تهاجم فرهنگي سياسي دشمن وضعيت اقتصادي ؛ کم‌کاري مسئولين در خدمت به مردم و ساير عوامل فردي واجتماعي است . به عنوان يک زخم جدي بر پيکره ايران اسلامي علاج و درمان آن نيازمند تلاش جمعي مسئولين و عناصر تأثير گذار فرهنگي ، سياسي، اجرايي، اقتصادي و آحاد مردم است. روحانيت و حوزه‌هاي علميه به اقتضاي رسالت ديني واجتماعي خود هرگز نمي‌تواند نسبت به اين معضل بي‌تفاوت بماند و در طول تاريخ نيز در هر بره‌ه‌اي از زمان متناسب با نوع آسيب‌ها تمامي توان خود را به کار گرفته و مساعي خويش را در مسير حل آن به کار گرفته است.

ما ضمن اعلام نگراني نسبت به آسيب‌هاي موجود اجتماعي آمادگي خود را جهت همکاري با مسئولين ذي‌ربط در زمينه کمک در رفع اين آسيب و ارتقاء فرهنگ عمومي جامعه اعلام داشته و تمامي مساعي خود را به کار خواهيم گرفت انشاء الله.

7تحول در حوزه‌هاي علميه به معناي آمادگي و توجه به نيازهاي جهان و برنامه‌ريزي براي پاسخگو بودن به اين نيازها از مباحث جدي و مهم حوزه‌هاي علميه است که همواره مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب اسلامي و مراجع عظام تقليد بوده است از اين رو لازم است حوزه‌هاي علميه اين مباحث پراهميت را تا حصول نتيجه دنبال کنند.

8- امر تبليغ از رسالت‌هاي مهم روحانيت و حوزه‌هاي علميه بوده که امروز با هجوم شبهات و نيازهاي فرهنگي جهان بويژه جهان اسلامي گسترش فضاهاي مجازي، توجه جدي به آسيب‌هاي اجتماعي و اثرات مخرب  آن تلاش مضاعف همه مسئولان فرهنگي و حوزه‌هاي علميه را مي‌طلبد از اين رو لازم مي‌دانيم ضمن توجه به نيازهاي جديد و شيوه‌هاي نوين سياستگذاري در اين عرصه که  منجر به افزايش ظرفيت‌ها و هم‌گرايي و استفاده از فرصت‌هاي جديد مي‌گردد با دقت و شتاب بيشتري همراه شود.

9- حوزه‌هاي علميه استان‌هاي آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل ظرفيت‌ها و استعدادهاي نهفته فراواني دارند پيشينه درخشان آن‌ها حضور عالمان فرهيخته در اعصار گذشته و معاصر حکايت از آن دارد که مي‌توان فردايي روشن‌تر و درخشان‌تر را براي آنها رقم زد واين مسئله جز با حضور فضلاء و بزرگان حوزه‌هاي علميه و هجرت به سوي اين استان‌ها و تقويت بنيه علمي و عملي اين استان‌ها ميسور نخواهد بود.

10- اربعين حسيني بزرگترين تجمع و راهپيمايي آزادي خواهان و ره پويان طريق حسيني در طول تاريخ بويژه تاريخ معاصر است گراميداشت اين يوم الله عظيم هرچه باشکوه تر برگزار نمودن آن رسالت دائمي همه مومنين و علاقه مندان به ساحت قدسي آن حضرت است ونقش موثري در خنثي نمودن توطئه هاي استکبار جهاني و ايادي تکفيري آن ها ونمايش وحدت مسلمانان دارد لذا بر مسئولين دوکشور عراق وايران فرض است که با ارائه تسهيلات رايگان ومناسب همگام با مردم زمينه حضور خيل مشتاقان را در اين ميعادگاه ياران حسيني فراهم سازند و از تجميل هزينه هاي ملکوتي به زائرين اربعين خود خوداري نمايند.

در خاتمه از همه دست‌اندرکاران اين اجلاسيه باشکوه بويژه ميزبان محترم نماينده محترم ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين آل هاشم ،‌اعضاي محترم جامعه مدرسين ، علماي محترم بلاد حاضر خاصه نمايندگان محترم ولي فقيه استان‌هاي آذربايجان غربي و اردبيل ونيز مسئولين محترم استان وقواي انتظامي و نظامي کمال سپاسگذاري و امتنان داريم و براي ظهور مونور‌السرور حضرت بقية الله الاعظم ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداء دعا مي‌کنيم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha