شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دومین روز هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد-۳

حوزه/ آیت الله مقتدایی خواستار اهتمام بیشتر حوزویان به امور تبلیغی روستاها شد و گفت: باید کاری کنیم که رفتن به روستا به منظور تبلیغ یک افتخار باشد تا مبادا مساجد خالی از روحانی و مبلغ باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله مرتضی مقتدایی، عصر امروز طی سخنانی در اختتامیه هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه که در تبریز برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های برگزار کنندگان این اجلاسیه به ویژه نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: به لطف الهی شاهد برپایی این جلاسیه باشکوه، با استقبال خوب علما و شخصیت های حوزوی از سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل بودیم و در کمیسیون های سه گانه نیز مباحث مهمی مطرح شد.

قائم مقام جامعه رئیس مدرسین حوزه افزود: حقیقتاً مطالب مطرح شده در کمیسیون ها مطالب با ارزش و کارشناسی شده بود که این مباحث در دبیرخانه جامعه مدرسین مورد دقت و بررسی قرار گرفته و نتایج آن عملیاتی و اجرایی می شود و در مسائل مورد نیاز به نهادهای مربوطه ارائه می گردد.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه همچنین با بیان این که جایگاه روحانیت جایگاهی والا و خطیر در زمانه فعلی است، به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: روحانیون قدم در جای پای انبیای الهی می گذارند و بی شک پاداش انبیا به کسانی داده می شود که رهرو صدیق راه آنها باشند.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه تحول در حوزه های علمیه، ابراز داشت: آنچه مهم است این که ما هم در بحث آموزش، تدریس و مباحثه و هم در امور دیگر چون؛ تبلیغ، تهذیب و برنامه های فرهنگی و اجتماعی با جدیت ورود کنیم و در امر مقدس هدایت جامعه بکوشیم.

آیت الله مقتدایی همچنین خواستار اهتمام بیشتر حوزویان استان ها به امور تبلیغی روستاها شد و گفت: باید کاری کنیم که رفتن به روستا به منظور تبلیغ یک افتخار باشد تا مبادا در برخی مناطق از جمله در روستاها، مساجد خالی از روحانی و مبلغ باشد.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha