جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: انتظار جامعه این است که مسئولان کشور در مقابله با آمریکائی‌ها قاطعانه و انقلابی عمل کنند و با ناقضان برجام به صورت عملی مقابله کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل این رفتارهای آمریکایی‌های عصبانیت آنها از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی در ایران، آمریکا دستش از ایران کوتاه شد و تمام سرمایه گذاری‌هایش در این منطقه بدون نتیجه ماند؛ حضور مستشاری و فرهنگی ایران در منطقه باعث شده است نقشه‌های آمریکایی‌ها در خاورمیانه و در کشورهایی مانند عراق، سوریه و لبنان نقش بر آب شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: وقتی این اتفاقات در منطقه رخ می‌دهد طبیعی است که از کشور ما عصبانی باشند و این عصبانیت آنها به این صورت در سخنان رئیس‌جمهور آمریکا تبلور پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی با توجه به خوی استکباری که دارد از همه راه‌ها برای ضربه زدن به کشور ما استفاده می‌کند، گاهی دستکشی بر روی مشت آهنین خود قرار می‌دهند و گاهی دستکش را روی مشت خود برمی‌دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی گفت: خوی استکباری و خشونت استکبار چنین است که وقتی برنامه‌هایشان به هم می‌خورد از نهادهای مظهر قدرت و اقتدار کشورهای مقابلشان عصبانی باشند.

وی ابراز داشت: مستکبران برای به وجود آمدن داعش و سیطره آن در منطقه تلاش بسیاری کردند ولی این سپاه بود که داعش را در منطقه شکست داد طبیعی است که به این نهاد قدرت در منطقه تهمت بزنند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: همانطور که امام(ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و آنها این شیطنت را با خود دارند که از راه تحریف شخصیت‌ها و تهمت زدن‌های مختلف راه خود را به هر طریقی که شده است پیش ببرند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل اتهامات آمریکا به صورت عملی وارد شود افزود: طبق مصوبه مجلس اگر طرف مقابل برجام را نقض کند باید ما هم مقابل به مثل کنیم و رهبری هم روی این مسئله تأکید کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی گفت: بر اساس برجام تحریم‌ها باید لغو می‌شد ولی اکنون نه تنها لغو نشده است بلکه بیشتر هم شده است، بنابراین همان‌طور که باید در گفتار قاطع و عزتمندانت بود در عمل هم باید چنین بود.

وی بیان کرد: غنی‌سازی ما کاملاً سالم است ولی همین افرادی که ما را متهم می‌کنند از اسرائیل و کشورهای مسلح به سلاح‌های هسته‌ای حمایت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: انتظار جامعه این است که مسئولان کشور در مقابله آمریکائی‌ها قاطعانه و انقلابی عمل کنند و با ناقضان برجام به صورت عملی مقابله کنند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: برخلاف برجام بانک‌های اروپایی با ایران تعامل خوبی ندارند و گاهی بهای فروش نفت را به ایران کالا صادر می‌کنند آن هم کالاهایی که به انتخاب خودشان است که این امر مخالف اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی گفت: با توجه به بقای تحریم‌ها باید عمل متقابل کرد چرا که تنها با عمل متقابل می‌توان جلوی آنها را گرفت.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha