پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ جمعه شهر مقدس قم گفت: رژیم آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز توهّم ابرقدرتی دارد و امروز رئیس جمهور آمریکا تاکتیک قلدری را چاشنی دیوانگی کرده و می خواهد دل عده ای را در داخل کشور بلرزاند و دلالی این کار را هم به اروپائی ها سپرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم اظهارداشت: امروز عده ای در داخل کشور از سخنان رئیس جمهور آمریکا نترسند و نگویند چیزی به او بدهیم تا دست از سر ما بردارد؛ مسئولان باید هوشیار باشند و وجود دست چدنی آمریکا را در دستکش مخملی اروپا ببینند و به رژیم آمزیکا بگویند جمهوری اسلامی دیوانه تر از تو را سرجای خود نشانده و تو را هم سرجای خود خواهد نشاند.

امام جمعه قم افزود: از نگاه مردم ارزش گذاری اعمال براساس ظاهر است اما در نگاه دین ارزش اعمال به نیّت و تقواست بنابراین برای تهذیب نفس باید از تقوا کمک گرفت.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به سالروز لغو کاپیتولاسیون به دشمنی های آمریکا علیه ملت ایران در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) از همان آغاز نهضت شعار«نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی» سر داد تا به استکبار نشان دهد نظامی بدون وابستگی و دخالت شرق و غرب پایه ریزی می کند.

وی در ادامه به تفسیر آیه پنجم سوره ممتحنه پرداخت و اظهار داشت: موضوع مورد بحث در این آیه، معنای فتنه است و اینکه حضرت ابراهیم از کدام معنای فتنه به خدا پناه می برد؟

امام جمعه قم بلاها و گرفتاری ها را معنای دیگر فتنه عنوان کرد و گفت: محتمل است که حضرت ابراهیم از خداوند خواسته او را به بلاها و گرفتاری ها مبتلا نکند چون زخم زبانها و شماتتها بسیار سخت است که نمونه های فراوانی در زندگانی انبیا و اولیای الهی دیده می شود.

وی با اشاره به مناسبت اول ماه صفر گفت: در این روز سر سیدالشهدا(ع) به همراه کاروان اسرا وارد شام شد و اهل بیت(ع) مورد اهانت و جسارت فراوان قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه دوم به بیان مناسبتهای هفته پرداخت و اظهار داشت: سفر رهبری به قم از جهات مادی و معنوی دارای آثار و برکاتی بوده است و این سفر در نگاه رهبری از جایگاه بالایی برخوردار است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) به اول ماه صفر اشاره کرد و گفت: روز ۲۹ مهرماه، مناسبتهای مهمی چون ورود اهل بیت(ع) و کاروان اسرای کربلا به شام، وفات آیت الله مهدوی کنی و روز صادرات را داریم.

امام جمعه قم سوم ماه صفر را سالروز میلاد امام باقر(ع) در سال ۵۷ هجری عنوان کرد و ابراز داشت: این امام همام در دوران کودکی، حادثه سنگین عاشورا را از نزدیک مشاهده کرد.

وی همچنین سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی در نجف را گرامی داشت و با تاکید براینکه نخستین شهدای نهضت امام از بیت مرجعیت بوده است، گفت: شهادت او خون تازه ای در رگهای نهضت امام جاری کرد و تحولات جدیدی را به وجود آورد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین روز آمار و برنامه ریزی را از دیگر مناسبتهای هفته جاری برشمرد و بیان کرد: برنامه ریزان باید به وجدان کافی و انضباط اجتماعی در برنامه ریزی ها توجه کنند.

وی شهادت رقیه(س) دختر امام حسین(ع) را از دیگر مناسبتهای ماه صفر و در هفته جاری برشمرد و گفت: حرم این دختر اباعبدالله(ع) در دمشق همچنان فریاد «هل من ناصر ینصرنی» را بر می آورد و امروز می بینیم که جوانان ما برای دفاع از حریم ولایت جان خود را تقدیم کرده اند. حرم حضرت رقیه در شام سند حقانیت و مظلومیت اباعبدلله است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha