جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، برقراری امنیت و تسلط نیروهای عراقی بر استان کرکوک را ستود و رهبران کرد را به گفت‌وگو با بغداد بر اساس قانون اساسی دعوت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز که در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، برقراری امنیت و تسلط بر استان کرکوک را ستود و رهبران کرد را به گفتگو با بغداد بر اساس قانون اساسی دعوت کرد.

حجت الاسلام کربلایی گفت: همگی از تحولات روز های اخیر در عرصه سیاسی و امنیتی و حضور دوباره ارتش عراق و پلیس اتحادیه در استان کرکوک و برخی مناطق دیگر خبر دارند و ما از رفتار مناسب و به جای طرف های مختلف در پایان دادان به این عملیات به صورت مسالمت آمیز بسیار قدردانی می کنیم.

وی تاکید کرد این حادثه مهم نباید برای یک طرف پیروزی و برای طرف دیگر شکست محسوب شود، بلکه این پیروزی متعلق به تمامی عراقی هاست و باید در جهت منافع کشور بدون منافع شخصی یا گروهی استفاده شود و راهی باشد برای باز کردن صفحه جدیدی که همگی برای ساختن و پیشرفت کشور متحد شوند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: ارزش عراقی ها از اقشار مختلف کرد، عرب، ترکمان و غیر آن به این است که در کنار یکدیگر در این سرزمین زندگی کنند و تنها با تلاش همگی در حل مشکلات موجود بر اساس عدالت انصاف و برابری میان تمامی ملت در حقوق و وظایف می توانند فردایی بسازند که در سایه امنیت، استرار، آرامش و آسایش آن زندگی کنند.

ایشان ادامه داد: مردم باید به دور از درگیری های طایفه ای و حکومت طلبی بین خود اعتماد سازی کنند و پیرو قانون اساسی باشند که در زمان همه پرسی مورد قبول بیشتر عراقی ها قرار گرفت.

حجت الاسلام کربلایی تاکید کرد: از همگی به ویژه رهبران و نخبه های سیاسی می خواهیم که برای تقویت وحدت ملی بر اساس قانون اساسی و تحکیم رشته های محبت میان اقشار ملت عراق تلاش کنند و این کار را از طریق تأمین منافع همگی بدون استثنا و دوری از انتقام‌جویی از حوادث اخیر و کاهش آشوب در مناطق مشترک و تسهیل بازگشت آوارگان به خانه هایشان انجام دهند و در جهت حفظ اموال عمومی و شخصی و کنترل هرگونه تظاهرات نژادپرستانه و طائفه ای مراقب باشند و اجازه ندهند تصاویر و کلیپ های تصویری یا صوتی یا پلاکارد یا برخی شعارها و اقدامات موزیانه وحدت عراق را برهم بزند.

امام جمعه کربلا از دستگاه های زیربط خواست کسانی را که این اقدامات غیر اخلاقی را مرتکب می شوند و به امنیت داخلی و به همزیستی اقشار این کشور ضرر می زند، تعقیب کند.

حجت الاسلام کربلایی از دولت خواست به شهروندان کرد این اطمینان را بدهد که از تمامی توانایی هایش در حمایت و مراقبت از آنان همانند سایر عراقی ها استفاده خواهد کرد و حقوق آنان را ضایع نخواهد کرد.

نماینده آیت الله سیستانی رهبران کرد را به وحدت کلمه و تلاش برای پشت سر گذاشتن بحران های موجود از طریق همکاری با دولت فدرال بر اساس قانون اساسی دعوت کرد و ابراز امیدواری کرد این همکاری منجر به راه حل عادلانه برای همگی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha