پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: دلیل برپایی موکب‌ها در پیاده‌ روی اربعین حسینی این است که همزمان با حرکتی که در طول تاریخ مطرح بوده، از عزاداران امام حسین (ع) پذیرایی شود که البته این کار اختصاص به عصر و زمان ما ندارد و از دیرباز تاکنون وجود داشته و اکنون تکامل پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع دست اندرکاران و خادمین موکب حوزه علمیه قزوین که در مدیریت استان برگزار شد  به اهمیت برگزاری مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: معتقدیم که زیارت اربعین نشانه افراد مومن است و کسانی که پایداریشان در راه شهادت و مصیبت اباعبدالله‌الحسین(ع) بیش از سایر افراد است در اربعین شرکت و به ساحت مقدس این امام بزرگوار ادای احترام می کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد:  هرچقدر معرفت مسلمانان نسبت به اهل بیت (ع) و سالار شهیدان بیشتر باشد به همان میزان کیفیت عزاداری ها مطلوب تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:  کربلا یک دانشگاه عظیم است که شاگردان آن نه تنها شیعیان آن زمان، بلکه تمام شیعیان در طول تاریخ اند و شما پیرغلامان نیز در نقش معلمانی دلسوز در ترویج این واقعه در جامعه می کوشید که این امر ستودنی است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: گرامیداشت و زنده نگه داشتن اربعین سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) در میان شیعیان آن حضرت از اهمیت و ارزش ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: شاید مهمترین پیام اربعین این باشد که انسان خود را برای سفر آخرت آماده کند آن هم با کوله باری سبک، چرا که انسان هرچه کوله بارش سنگین تر باشد سخت تر حرکت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: در پیاده روی اربعین همه با هم متحد و یکپارچه هستند و فرقی ندارد که از چه قومیت، رنگ و نژادی می باشند و در طول این سفر همه در کنار هم زندگی می کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین ضمن قدردانی از تلاش های ارزشمند خادمین و دست اندرکاران موکب حوزه علمیه قزوین در کربلای معلی گفت: تمام تلاش خود را در جهت خدمت بیشتر به زائرین پیاده اربعین حسینی انجام دهید. شما خادمین و بانیان دستگاه امام حسین(ع) انسان هایی بزرگ و مایه مباهات جامعه هستید که با عمل خود فیض و برکت،شور و بصیرت حسینی را در جامعه گسترش می دهید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha