جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ مسئولین باید برنامه ریزی و حمایت بیشتری برای جذب جوانان به ورزش کنند تا از این طریق بتوانند با توسعه دادن ورزش، بسیاری از مشکلات روحی وروانی و افسردگی مردم از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر کل ورزش و تربیت بدنی استان قم  گفت: اسلام تاکید فراوانی بر ورزش دارد و لازم است به وسیله  ورزش جسم را سالم نگه داشت تا بتوان بهترعبادت کرد.

وی با تاکید برتبلیغ و احیاء ورزش های درست و صحیح در جامعه اظهار داشت: متاسفانه در شرایطی قرارداریم که خیلی از افراد نتوانسته اند با ورزش ارتباط درست برقرار کنند و یا حتی شاهد این مسئله هستیم که ورزش تبدیل به فرهنگ در خانواده ها نشده است و این مسئله باعث شده  افراد از چاقی و انواع مشکلات جسمی گلایه کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بابیان اینکه اسلام بهترین دین است، ولی نتواستیم از دین استفاده درست ببریم، گفت: اسلام به ورزش اهمیت می دهد، اگر جسم سالم باشد همه چیز به تبع آن درست می شود.

آیت الله فاضل لنکرانی باتاکید براینکه لازم است برای احیاء ورزش درجامعه فکری کرد تا تبدیل به فرهنگ عمومی شود و مردم به سمت آن حرکت کنند، گفت: نکته قابل توجه این است که از درون ورزش، می توان به بسیاری از مبانی دینی و ارزشی مانند وحدت، مسئولیت پذیری، سلامتی جسم، تلاش، سخت کوشی، مقاومت، معنویت، هوشیاری و بصیرت را تبلیغ کرد و به جوان یاد داد.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه آموزه های مانند غیرت دینی، آگاهی از برنامه های دشمن و دیگر مسائل ارزشی را در همین ورزش می توان به جوان تعلیم داد تا  جوان در کنار ورزش از مباحث اخلاقی غافل  و بیگانه نباشد،اظهار داشت: اگر به ورزش به عنوان پایگاهی همانند مسجد نگاه شود، بسیاری از مشکلات، بد اخلاقی ها، ناهنجاریها گرفته خواهد شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه هدف از ورزش، تنها نباید گرفتن مدال باشد، اظهارداشت: مسئولین باید برنامه ریزی و حمایت  بیشتری برای جذب جوانان به ورزش کنند تا از این طریق بتوانند با توسعه دادن ورزش، بسیاری از مشکلات روحی وروانی و افسردگی مردم از بین ببرند.

آیت الله فاضل لنکرانی بر تحول در زمینه ورزش تاکید کرد و گفت: از سیاست های وزارت ورزش این باشد ورزش های همگانی را توسعه دهد و حمایت کند.

عضو جامعه مدرسین بابیان اینکه نباید از معنویت و ارزش های دینی فاصله گرفت، اظهار داشت: ورزش مقدمه ای برای رسیدن به مبانی دینی و معنوی است و به همین دلیل نباید از این امرمهم درکشور مورد غفلت قرار بگیرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از روی آوردن جوانان به بعضی ورزش ها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه  ورزش هایی درکشورهای جهان سوم رایج شده که مفاهیم و تلفظ آنها سخت است و باید درمورد آنها بررسی هایی صورت گیرد ؛ تامعلوم شود آنها هدف واقعی آنها  چیست.

حسن عابدی ‌ مدیر‌کل ورزش و جوانان استان قم نیز  در این دیدار با بیان این‌که اگر به حوزه جوانان بیشتر نگاه شود، بسیاری از مشکلات جوانان را می توان برطرف کرد،  افزود: مسئولین تکلیف دارند که در حوزه ورزش و جوانان بیش از پیش تلاش کنند.

اخلاق مداری سرلوحه اقدامات اداره کل ورزش و جوانان قم است

همچنین حجت الاسلام ابراهیم  کریمی مشاور فرهنگی مدیر‌کل ورزش و جوانان استان قم هم در این دیدار،‌ اخلاق مداری و توجه به مسائل ارزشی و اسلامی را یکی از اهداف عمده  این اداره عنوان

کرد و خاطر نشان ساخت:‌ ترویج مسائل شرعی، احکام، معارف اسلامی و اخلاقی در بین قشر ورزش و جوانان در دستور کار این اداره قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha