جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هتک حرمت به سنگ‌ قبر شیعیان در گورستان اسلامی در بلاک برن

حوزه/«تل ماما» سازمان نظارت بر اسلام‌هراسی در انگلستان، نسبت به مخدوش سازی و هتک حرمت به سنگ قبر شیعیان در گورستان اسلامی ابراز نگرانی کرده و شیعه هراسی و نفرت علیه مسلمانان را نشانه شوم افراط‌گرایی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از tellmamauk، سازمان نظارت بر اسلام‌هراسی در انگلستان، نسبت به تخریب سنگ قبر شیعیان در گورستان اسلامی در بلاک برن انگلستان ابراز نگرانی کرد.

موسسه «تل ماما» سازمان مبارزه با اسلام‌هراسی و حوادث نفرت محور در انگلستان اعلام کرد: گزارش‌هایی مبنی بر حمله به سنگ قبرهای مسلمانان شیعه در قبرستان پلیزینگتون در بلاک برن، شهر بزرگی در لنک‌شایر انگلستان دریافت کرده‌ایم.

هتک حرمت به سنگ قبرهای شیعیان در یک گورستان اسلامی، در شرایطی که سنگ قبر دیگر مسلمانان به حالت دست نخورده باقی مانده است نشانه آشکار شیعه‌هراسی و افراط‌گرایی فرقه‌ای دارد. مخدوش سازی سنگ قبر شیعیان در قبرستان اقدامی منزجرکننده‌ است.

تل ماما در ادامه نوشت: مخدوش سازی سنگ قبرهای شیعیان می‌تواند زنگ خطری برای مسلمانان انگلستان باشد، و نشان می‌دهد که مجرمان با افراط‌گرایی به شکلی آلوده شده‌اند.

لازم به ذکر است موسسه تل ماما از سال 2013 تاکنون آمار جرایم فرقه گرایی علیه مسلمانان را به ثبت رسانده است که الگوی ثابتی در درون جامعه مسلمانان انگلستان دارد. براساس این گزارش‌ها احمدیه‌ای‌ها نیز در 3 سال گذشته با خصومت و دشمنی از سوی برخی گروه‌های افراطی مسلمانان روبرو بوده‌اند.

تل ماما با بیان اینکه به نظارت در این رابطه ادامه می‌دهد از مردم خواست هر گونه اتفاق مشابهی را به این گروه گزارش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha