پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام حسین صبوری -  دامغان

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان گفت: مردم دامغان برای آیین شکوهمند اربعین حسینی بیش از یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیر نقدی ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام حسین صبوری با اعلام این خبر اظهار داشت: برای ارائه خدمات به زائران میلیونی سالار شهیدان در کشور عراق، مردم دامغان تاکنون مبلغ 500 میلیون ریال به‌صورت نقدی به ستاد اربعین کمک کردند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان از تشکیل هفت کمیته برای ستاد اربعین دامغان خبر داد و تصریح کرد: اهدای سه هزار پتو به ارزش 800 میلیون ریال، اهدای ۵۰۰ مترمربع موکت به ارزش 250 میلیون ریال، تحویل سه و نیم تن برنج به ارزش 200 میلیون ریال و اهدای ۱۰۰ تخته فرش و انواع مواد اغذیه‌ای از کمک‌های غیر نقدی و خدمات مردم این شهرستان به ستاد اربعین است.

وی افزود: ستاد اربعین شهرستان طی چند سال گذشته با دریافت کمک‌های مردمی توانسته است ساختمانی برای اسکان زائرین حسینی در ایام اربعین فراهم کند، این ساختمان مسکونی در سال گذشته به علت نیمه‌کاره بودن پذیرای تعدادی از زائران بود که امسال با رفع مشکلات و تکمیل فرآیند ساخت، به‌طور کامل در خدمت زائران خواهد بود.

حجت‌الاسلام صبوری با بیان اینکه این ساختمان نیمه‌کاره دارای ظرفیت دو هزار و 500 نفر است که شبانه‌روز بیش از 10 هزار وعده‌غذا، طبخ و توزیع می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز برای خدمت کامل به زائران اربعین تأمین زیرساخت‌های بهداشتی برای موکب‌ها است.

وی، از احداث نانوایی در مسیر زائرین خبر داد و گفت: نانوایی ویژه اربعین نیز به‌صورت موقت ۱۵ الی ۲۰ روزه دایر شده است که برای پخت نان به ۲۵۰ کیسه آرد نیاز دارد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان تصریح کرد: در برابر حجم وسیع خدمات شایسته مردم عراق، ما نیز وظیفه‌داریم در حد توان از ظرفیت‌ها استفاده و از این حرکت مسلمانان حمایت کنیم.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از 20 میلیون عاشق و دلداده امام حسین (ع) در تجمع بزرگ مسلمانان به مناسبت اربعین راهی سفر کربلا شدند و پیش‌بینی می‌شود امسال، جمعیت این زائرین بیش از سال گذشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha