چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد - سمنان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری ۶۲۵ گفتمان دینی در سطح این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه  ۶۲۵ گفتمان دینی با موضوعات مختلفی نظیر اعتیاد، سبک زندگی اسلامی، حجاب و عفاف و ده‌ها مورد دیگر در سال جاری در سطح استان سمنان برگزار می‌شود، اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ دینی ۷۵ گفتمان دینی با موضوع نماز در مدارس برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به مصوبه جلسه ستاد اقامه نماز استان سمنان، این گفتمان‌ها به همت تبلیغات اسلامی و به میزبانی چهار دانشگاه، حوزه علمیه و ۷۰ مدرسه در سال تحصیلی جاری برگزار می‌شود که در آن‌ها از اساتید مجرب این حوزه بهره‌گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طول سال تحصیلی جاری بیش از ۵۵۰ گفتمان دینی به‌جز موضوع نماز در سطح استان برگزار می‌شود که این گفتمان‌ها ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای و موضوعات آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و دین و زندگی، رسانه و فضای مجازی و شعار سال را پیگیری می‌کنند، افزود: با توجه به اهمیت پرداختن به مقوله نماز نیز تبیین اهداف اقامه نماز و رسیدن به معنویت از اهداف برگزاری گفتمان نماز در مدارس استان سمنان است.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این گفتمان‌های دینی با موضوع نماز سعی می‌شود تا تصحیح نماز و قرائت نیز به جوانان و نوجوانان این استان آموزش داده شود.

وی با اشاره به نحوه برگزاری گفتمان‌های دینی تصریح کرد: این گفتمان‌های دینی همان‌طور که از نامش نیز برمی‌آید پیرامون مسائل نظری است که به شیوه مباحثه محور و با مشارکت جوانان برگزار می‌شود و به‌عبارت‌دیگر نوعی نشست هم‌فکری است که این امر به جذابیت آن‌ها کمک می‌کند و همچنین پاسخ به پرسش‌های جوانان در زمره بخش‌های پرطرفدار این گفتمان‌های دینی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha