جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله اراکی

حوزه/ توشه برداری و کسب سرمایه معنوی در جوانی است که در پیری به داد ما خواهد رسید؛ باید در این راه تلاش کرد و شیعه تنبل نمی تواند مورد رضای اهل بیت(ع) باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی امروز پس از نماز ظهر و عصر در درس اخلاق مدرسه علمیه معصومیه قم که با حضور طلاب و فضلا برگزار شد، اظهار داشت: اساس اصلاح جامعه بشر، تمام ادیان الهی، نیکوکاری ها، خیرات و ... به محبت خداوند متعال باز می گردد؛ عشق به محمد و آل محمد(ص) نیز بازگشت به محبت خداست و اگر این محبت خالصانه شد، جلوه های اصلی آن برای انسان مشخص خواهد شد.

وی ابراز داشت: راه قرب به خداوند متعال، محبت است و از این راه می توانیم به حضرت حق نزدیک شویم؛ محبت و عشق به خدای متعال نیازمند به برهان صدق است و با محبت است که قدرت الهی در انسان ایجاد شده و توان بدن بالا می رود.

* مراقب شیرینی دنیا باشیم تا جذب نشویم

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: شیرینی دنیا و جذب شدن به آن یکی از ترس هایی است که انسان باید داشته باشد؛ در بیانات رسول گرامی اسلام(ص) نیز آمده است که اطرافیان را از جذب به شیرینی دنیا بر حذر داشته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: استفاده از دوران جوانی یکی از ضروریاتی است که باید به دنبال آن بود؛ چراکه هرچه در جوانی به دست آوریم، در پیری می توانیم از آن استفاده نماییم.

* تمرین بر عبادت و تقواپیشگی از ضروریات است

این استاد حوزه بیان داشت: تمرین بر عبادت و تقواپیشگی از مباحث بسیار مهمی است که باید در جوانی بر آن پایبند باشیم؛ چراکه این مباحث است که در سن پیری به کمک ما خواهد آمد.

* اهل علم شب زنده دار باشند

آیت الله اراکی اظهار داشت: شب زنده داری از مسائل ضروری برای اهل علم است و برای رسیدن به مقام محمود باید نماز شب به پا داشت و در دل شب به عبادت حضرت حق مشغول شد.

* شیعه تنبل مورد رضایت اهل بیت(ع) نیست

وی ابراز داشت: توشه برداری و کسب سرمایه معنوی در جوانی است که در پیری به داد ما خواهد رسید؛ باید در این راه تلاش کرد و شیعه تنبل نمی تواند مورد رضای اهل بیت(ع) باشد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: یکی از آفات برای اهل علم، گرایش به آسایش، تنبلی، کم کاری و ... است که باید از آن دوری کنیم؛ هرچه امروز بیشتر کار کنیم، راه را برای آینده خود هموارتر نموده ایم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اطاعت در سختی و آسایش از شاخصه های انسان مؤمن است؛ هر بشری یا تحت ولایت خداست یا تحت ولایت شیطان و مشکل جامعه بشری این است که به ولایت خدا تن نداده است.

آیت الله اراکی بیان داشت: زندگی تحت ولایت خداوند متعال، نعمات بسیاری را برای انسان ها به ارمغان خواهد آورد؛ جمهوری اسلامی ایران پیش از انقلاب در وضعیت اسف باری بوده و قریب به 80 درصد مردم در گرسنگی و عدم امکانات زندگی می کردند؛ حضور در دانشگاه آرزوی جوانان بود؛ اما با پیروزی انقلاب بود که امکانات امروز را به دست آورده ایم و برق و گاز به روستاهای ما کشیده شد.

* وضع موجود ایران اسلامی را با کشورهای منطقه بسنجیم تا متوجه پیشرفت های خود شویم

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: اسلام به ایرانیان عزت داد و سبب شد امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت در جهان حضور دارد؛ امروز مهمانان خارجی از پیشرفت ایران اسلامی مبهوت شده و با تعجب از این پیشرفت سوال می کنند؛ البته مشکلات و کاستی هایی نیز وجود دارد؛ اما ما باید وضع خود را با کشورهایی همچون عراق، افغانستان، پاکستان و ... مقایسه کنیم تا متوجه پیشرفت خود شویم.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: امروز قطری که جمعیت آن به 600 هزار نفر نرسیده و روزانه قریب به سه میلیون بشکه نفت استخراج می کند، از شهروندان خود در مدارس پول دریافت کرده تا بتوانند تحصیل کنند؛ ما باید قدر این نعمات و امکانات را بدانیم؛ اگر می خواهیم پیشرفت ایران اسلامی را ببینیم، باید وضع خود را با کشور مصر و عربستان مقایسه کنیم؛ تفاوت های بسیاری میان ما و آنان وجود دارد و باید قدردان و شاکر این نعمات باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha