جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد دارای ۹۹ گنبد با اسامی خدا، در استرالیا افتتاح می‌شود

حوزه/ مسجدی با معماری ویژه و استثنایی که ۱۰ سال پیش برنامه ریزی آن آغاز شده و سقف داخلی آن ۹۹ گنبد کاسه‌ای با اسامی زیبای خداوند را دارد، قرار است در ماه آینده در استرالیا افتتاح شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از دیلی تلگراف، جدیدترین مسجد شهر سیدنی در استرالیا که معماری مدرن آن توجه بسیاری را به خود جلب کرده، پس از 10 سال برنامه‌ریزی، سرانجام قرار است، ماه آینده، دسامبر 2017 افتتاح شود.

نمای داخلی این مسجد دارای 99 گنبد کاسه‌ای شکل می‌باشد که توسط آنجلو کاندالپاس، معمار شناخته شده استرالیایی طراحی شده است. در گنبدهای کاسه‌ای طراحی شده در سقف داخلی نمازخانه این مسجد، 99 اسم خداوند به زبان عربی حک شده است.

کاندالپاس که یک مسیحی ارتدوکس یونانی می‌باشد درباره این مسجد استثنایی گفته است: هنگامی که  ده سال پیش پیشنهاد طراحی این مسجد توسط اعضای گروه «ماموریت اسلامی استرالیا» به من داده شد تردیدهای زیادی در ذهن داشتم. من تا پیش از این هیچ مسجدی را طراحی نکرده بودم، اما از آنجایی که خودم فردی مذهبی و معتقد هستم تصمیم گرفتم این مسجد را بسازم.

وی افزود: مهمترین چیز در تعلیم و تربیت ما، اهمیت دادن به دین و ایمان بوده است، اما در جامعه امروز متاسفانه مذهب برای مردم در اولویت قرار ندارد.

این مسجد چندی پیش به عنوان بخشی از فستیوال معماری پرده برداری شده و تیم هورتون، مدیر فستیوال از آن به عنوان کار قابل توجهی از معماری اسلامی یاد کرده است.

تیم هورتون گفت: این مسجد به همراه مسجد دیگری که تحت ساخت و ساز قرار داد بخشی از هویت جدید رو به ظهور در استرالیا هستند و چهره جدیدی از اسلام مدرن در استرالیا می‌باشند.

مسجدی با 99 گنبد در استالیا

مسجدی با 99 گنبد در استالیا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha