جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آمریکا

حوزه/ حجت الاسلام شاه فضل گفت: بخش زیادی از حرف های ترامپ در سخنرانی ضد ایرانی پاسخ به واگرایی برخی مسئولین ایرانی که آمریکا را کدخدا نامیده بودند و احساس می کردند که اگر با آمریکا مشکل خود را حل کنند، خیلی از مشکلات حل خواهد شد، بود.

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با محکوم کردن سخنان گستاخانه ترامپ علیه ایران، اظهار داشت: بخش زیادی از حرف های ترامپ در سخنرانی ضد ایرانی پاسخ به واگرایی برخی مسئولین ایران که آمریکا را کدخدا نامیده بودند و احساس می کردند که اگر با آمریکا مشکل خود را حل کنند، خیلی از مشکلات حل خواهد شد، بود.

وی افزود: اعتماد به آمریکایی ها این توهم را برای آنها به وجود آورد که چون بخشی از باج خود را در مذاکره قبلی و برجام گرفتیم، الان هم فرصتی برای تهدید ها و تحریم های بیشتر برای باج خواهی از ایران است. لذا اگر از روز اول این گرا به آمریکا داده نشده بود که ما شما را کدخدا می دانیم، شاید آنها جرات نمی کردند به راحتی علیه ایران صحبت کنند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان، به فعالیت های چشمگیر و گسترده فعالیت های سپاه پاسداران در ابعاد نظامی، فرهنگی و سازندگی اشاره کرد و افزود: سپاه پاسدران ضمن این که در بعد فرهنگی مدافع فرهنگ اسلام ناب محمدی و انقلاب است، در بعد نظامی نیز نشان داده که از هیچ قدرتی نمی ترسد و درمقابل ابرقدرت ها می تواند عرض اندام کند، لذا دشمنان به همین خاطر درصددند که قدرت نظامی ایران را تضعیف کنند.

وی با بیان این که دولت باید مراقبت بیشتری نسبت به توطئه های دشمنان علیه سپاه پاسداران داشته باشد، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها گمان می کردند که اگر فعالیت های سپاه  پاسداران را برای تحریم ها بهانه کنند، حمایت مردم و دولت نسبت به سپاه ضعیف خواهد شد، ولی بحمدلله دولت در این عرصه با حمایت قاطع از سپاه خوب عمل کرد.

حجت الاسلام شاه فضل با بیان اینکه مردم همیشه قدردان تلاش ها و فداکاری های سپاه پاسداران بوده و هستند، ادامه داد: استقبال بسیار پرشوری که مردم در تشییع پیکیرشهید محسن حججی به نمایش گذاشتند، مشخص شد مردم با هر تیپ، قیافه، مذهب و مسلکی، قدردان مجاهدت های سپاه پاسداران هستند.

وی، با بیان اینکه تهدیدهای ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی گستاخانه اش تبدیل به فرصت برای همبستگی، اتحاد و همدلی بین مردم، دولتمردان و مسئولین کشورمان، تجدید قوا و تجدید نظر به نگاه های داخلی و خارجی، عدم اعتماد و نداشتن چشم امید به دشمن شد، تاکید کرد: از مسئولین انتظار می رود که از این وقایع درس عبرت بگیرند و به دشمنان اعتماد نکنند.

حجت الاسلام شاه فضل، پیروی و پشتیبانی از ولایت فقیه را مهمترین راهکار مقابله با دشمنان دانست و افزود:به دلیل تیزبینی های دقیقی که مقام معظم رهبری نسبت به توطئه های دشمنان داشته اند آنها  تاکنون نتوانسته اند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند .

دبیر جامعه روحانیت کاشان، با بیان این که سیاست اتخاذ شده در آمریکا علیه ایران، سیاست ترامپ نیست، افزود: دلیل اینکه دولتمردان گذشته آمریکا به ظاهر از برجام حمایت می کنند و در مقابل ترامپ سخنانی را برزبان جاری می کنند به خاطر سیاست گذاری نظام امریکایی است .

حجت الاسلام شاه فضل تاکید کرد: ترامپ در حال حاضر سخنگوی نظام آمریکاست، لذا کسانی که به دولتمردان آمریکا دل خوش کرده بودند، باید کاملا هوشیار و بیدار باشند و از جریانات پیش آمده درس عبرت بگیرند

وی در پایان با بیان این که درقضیه برجام دولتمردان کشورمان نباید به اروپایی ها اعتماد کنند، افزود، با توجه به این که اروپایی ها از خودشان اختیاری ندارند، لذا دل بستن به اروپایی ها و پای بندی آنان به برجام، خیال باطلی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha