پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مختار کرمی-مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: اگر امروز دشمنان در صفوف مسلمین نفوذ پیدا می کنند نتیجه قرائت های شخصی و اشباه از دین است و همین عامل سبب به وجود آمدن فرقه ها و گروه های تندرو در جهان اسلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی، امروز در نشستی با روحانیون اهل سنت و تشییع استان کردستان، با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت اسلامی، گفت: باید از بیان و مطرح کردن مسائل بی پایه و اساس که هیچ سودی نه برای سنی و نه شیعه دارد، بپرهیزیم.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مبلغین تنها به بیان برخی مطالب سطحی و حتی خرافی و بی پایه و اساس دینی بسنده می کنند، تاکید کرد: این روش تبلیغ چیزی جز ایجاد دوگانگی در بین نسل جوان و مردم ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه با اشاره به جایگاه زنان در دین اسلام، تاکید کرد: اگر از این گونه روش های تبلیغی استفاده شود، زنان که بخش اعظمی از جامعه را تشکیل می دهند هم دین گریز می شوند و این خصیصه را به فرزندان خود منتقل می کنند.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: مبلغین دینی و روحانیون باید بدانند که نباید از معارف دینی و سنت و سیره پیامبر اکرم (ص) قرائت و برداشت شخصی شود، زیرا همه ما در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگو باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: اگر امروز دشمنان در صفوف مسلمین نفوذ پیدا می کنند نتیجه قرائت های شخصی و اشباه از دین است و همین عامل سبب به وجود آمدن فرقه ها و گروه های تندرو در جهان اسلام شده است.

وی، یکی دیگر از اهداف دشمنان را ایجاد شکاف دینی در اسلام عنوان کرد و گفت: مبلغین باید با استناد به سیره رسول خدا (ص) از برنامه دشمنان که به دنبال سکولار و بی دین کردن مردم هستند با جدیت جلوگیری نمایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه دفاع از ارزش های دینی وظیفه شیعه و سنی است، گفت: تمامی گروه ها و فرقه هایی که در دل اسلام توسط دشمنان دین خدا به وجود آمده است، نتیجه سیاست کینه توزانه دشمنان است که به دنبال منزوی کردن اسلام می باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha