پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 دومین همایش بین المللی تکفیر و مشکلات پیش روی پاکستان

حوزه/ امروز دوشنبه دومین همایش بین المللی با عنوان تکفیر و مشکلات پیش روی پاکستان از سوی جمعیت علمای پاکستان در شهر لاهور برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امروز دوشنبه دومین همایش بین المللی با عنوان تکفیر و مشکلات پیش روی پاکستان از سوی جمعیت علمای پاکستان در شهر لاهور، با حضور علمای شیعه و اهل سنت و با هدف تقویت اندیشه تقریب و مقابله با جریان تکفیر مسلمانان برگزار شد.

سخنرانان این همایش تاکید کردند کسی مسلمانان را تکفیر می کند خود از دین خارج شده است.

آنها افزودند: در طول تاریخ جریان تکفیر و خوارج شدیدترین زیان ها را به دین وارد کردند و علمای اسلام باید برای تحکیم وحدت مسلان مسلمانان در مقابل این جریان بایستند و اقدامات عملی مناسب انجام دهند.

لازم به ذکر است جمعیت علمای پاکستان متشکل از علمای اهل سنت دارای گرایش صوفیانه است و این شاخه از اهل سنت همواره هدف فتاوای تکفیریها و حملات آنها بوده اند.

در این همایش حجة الاسلام و المسلمین راجه ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمانان پاکستان، حجة الاسلام و المسلمین امین شهیدی رئیس امت واحده، مولانا محمد حسین آزاد از اعضای مرکزی نهضت منهاج القرآن، فرید پراچه از اعضای مرکزی جماعت اسلامی، رئیس شورای همبستگی ملی صاحبزاده ابوالخیر زبیر، چوهدری منظور احمد از اعضای حزب مردم، دکتر امجد حسین از حزب آل پاکستان مسلم لیگ و علمای برجسته از گروهها گرایش های مختلف شرکت داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha