جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: جامعه روحانیت و مبلغان نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی صبح امروز در جمع شماری از روحانیون و مبلغان استان با موضوع با راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید آمادگی لازم برای مقابله با آسیب‌های نو پدید اجتماعی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت و مبلغان نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند، افزود: جامعه روحانیت باید برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در جامعه برنامه‌ریزی کند و جامعه را از آسیب‌ها نجات دهند.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه در تقسیم‌بندی انجام شده از اقشار مختلف اجتماعی از نظر میزان تأثیرگذاری بر مردم، روحانیت و ائمه جماعات مساجد، به‌عنوان نخستین گروه اجتماعی مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفته‌اند، گفت: روحانیون و مبلغان نقش اساسی در هدایت جامعه دارند و به جامعه حرکت مضاعف می‌بخشند.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در شرایط زمانی امروز، اظهار داشت: روحانیون در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نقش بی‌بدیل و تأثیرگذاری دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه روحانیون در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند، گفت: مبلغان در راستای ترویج معارف دینی و احکام شرع مجاهدانه وارد میدان عمل شده و با تحمل مشکلات وظیفه خطیر خود را به انجام می‌رسانند.

وی با بیان اینکه با توجه به تهاجم فرهنگی غرب حضور مبلغان و روحانیون در مناطق مختلف می‌تواند در برابر این مشکلات فرهنگی سدی محکم باشد، تصریح کرد: دانش‌افزایی اجتماعی و آشنایی با موضوعات و مسائل به روز به این توانمندی کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش معضلات اجتماعی، مبارزه با خرافه گرایی و رسیدگی به امور دینی و پژوهش‌های منطقه‌ای در دستور کار روحانیان قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به موضوع فرهنگ در جامعه اسلامی، گفت: مسئولان با انجام کارهای زیربنایی و اختصاص بودجه‌های کافی برای امور فرهنگی کشور می‌توانند سهم بسزایی در از بین بردن آسیب‌های اجتماعی جامعه داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه مقطعی کار کردن برخی از مسئولان آسیب است، تأکید کرد: باید به طور پیوسته و مداوم برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه برنامه‌ریزی کرد.

وی اظهار داشت: باید همه آحاد مردم و مسئولان به‌منظور از بین بردن آسیب‌های جامعه وارد میدان شوند و برای حفظ آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش‌ازپیش تلاش کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha