شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: بعد سیاسی مراسم اربعین حسینی، نمایشی باشکوه از شور و شعوری است که می‌تواند راه درمان بسیاری از دردهای جهان اسلام باشد، چراکه این‌راهپیمایی، موجب نزدیکی قلوب و یکی از مهم‌ترین عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی فاطمیان، صبح امروز در جمع طلاب  مدرسه علمیه التفاتیه اعزامی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی، گفت: مهم‌ترین دست آورد راهپیمایی اربعین حسینی انسجام و اتحاد مسلمانان، محبت و احساس غرور و نشاط بین آنان است، بنابراین باید آن را قدر بدانیم و برای حفظ آن بکوشیم.

وی افزود: اربعین آغاز یک حرکت و حماسه‌ای بود که در سال ۶۱ هجری با حضور نخستین دسته از زائران اربعین حسینی یعنی جابرابن عبدالله انصاری و اهل بیت(ع) اسیرشده  امام حسین(ع) شکل گرفت و ادامه یافت.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این که اگر در آن‌ روز جمع محدودی زیارت اربعین امام حسین(ع) را بر زبان راندند، افزود: امروز میلیون‌ها عاشق و وفادار از سراسر کشور و جهان نه نتها شیعه و مسلمانان، بلکه از تمام ملیت‌ها به‌ هر شکلی که آثار عشق و ارادت ایشان را در زندگی دیدند، امروز در این مراسم عزاداری شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان با بیان این که امام حسین(ع) دل‌ها را منقلب کرد و این شور و حماسه را در عالم به‌وجود آورد، خاطرنشان کرد:  اگر امام زمان(عج) که امروز عزادار واقعی‌است، روز ظهورش در کنار خانه کعبه فریادش بلند شود، خود را با نام امام حسین(ع) به جهانیان معرفی می‌کند، بنابراین قبل از قیام و انقلاب امام زمان(عج) باید نام حسین و حماسه حسینی جهانی شود.

امام جمعه شهرستان اقبالیه خاطرنشان کرد: راهپیمایی عظیم اربعین عاشقان امام حسین(ع) در طول تاریخ را بی‌مانند بوده و این تجلی بزرگ ملت مسلمان به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان گرانقدر و شکل‌گیری نهضت مقاومت به‌رهبری امام عظیم‌الشأن راحل ما است.

وی با اشاره به این که ستاد مرکزی اربعین مسئولیت برگزاری این مراسم را در کشور به عهده دارد، خاطر نشان کرد: دیگر ارگان‌ها باید هرچه در توان دارند به این ستاد کمک کنند.

استاد حوزه علمیه قزوین توجه به بعد معنوی مراسم اربعین حسینی را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: همان طور که در روایات آمده نباید مسایل رفاهی، تغذیه ودراین مراسم در اولویت باشد، بلکه مهم معرفت افزایی و بعد معنوی این سفر است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha