پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه یزد/ آیت الله ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: هیئت‌های مذهبی استان یزد با توجه به اهمیت و جایگاهی که دارند، بتوانند گامی مهم در زمینه جذب اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به هیئت‌ها و مراسم‌های مذهبی بردارند و این جذب زمینه ساز و بسترساز کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش معنویت در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی استان با بیان اینکه زنده نگه داشتن قیام و آرمان‌های امام حسین (ع) از مهمترین رسالت‌های شورای هیئات مذهبی است، گفت: ماه محرم و هیئات عزاداری یک فرصت برای حاکمیت خوبی‌ها در جامعه است.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: باید چراغ این نهضت را که الگویی برای همه نسل‌هاست روشن نگاه داشت و آن را به نسل‌های آینده نیز منتقل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این که اثر قیام امام حسین(ع) را اکنون می‌توان در قیام‌های ملت‌های آزادیخواه جهان مشاهده کرد، افزود: الگوی تمام این قیام‌ها انقلاب و ملت ایران هستند.

امام جمعه یزد با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران حقیقتی است که برای حقیقتی بزرگتر که فرج امام زمان(عج) است، آشکار شده، تصریح کرد: باید در پاسداشت این انقلاب عظیم و ارزشمند تمام تلاش خود را بکار گیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم آموزش رؤسای هیئات مذهبی تاکید کرد و گفت: رؤسای هیئات باید بتوانند از این ظرفیت در راستای جذب اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان بهره ببرند.

آیت الله ناصری یزدی با بیان اینکه در هیئات مذهبی باید از طرح مسائل جناحی و سیاسی پرهیز شود، یادآور شد: در عین حال نباید نسبت به سیاست‌های کلی اسلام و انقلاب بی تفاوت بود، چرا که نهضت امام حسین(ع) دارای ابعاد سیاسی مختلفی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در پایان اظهار امیدواری کرد: هیئت‌های مذهبی استان یزد با توجه به اهمیت و جایگاهی که دارند، بتوانند گامی مهم در زمینه جذب اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به هیئت‌ها و مراسم‌های مذهبی بردارند و این جذب زمینه ساز و بسترساز کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش معنویت در جامعه باشد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha