پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قطبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قطبی گفت: مردم تشنه ابزارهای نوین در راستای ترویج فرهنگ و آموزش قرآن هستند، در عرصه رسانه های نوین ابزارهای خوبی تولید شده اما در زمینه ترویج قرآن هیچ فعالیتی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، شامگاه چهارشنبه در «آیین اختتامیه جشنواره ایده های قرآنی» در اصفهان، اظهار کرد: در عرصه ترویج فرهنگ آموزه های دینی به ویژه قرآن خاصه عرصه های نو که باید توجه ای ویژه ای بدان می کردیم، متاسفانه  کمتر ورود کردیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: اگر روش های ترویج را با قرن پیش مقایسه کنیم، تفاوت چندانی ندارد و ما نتوانستیم یک قدم علی رغم تکنولوژی های جدید جلو برویم.

وی افزود: امروز این همه تجهیزات در اختیار ماست، اما حتی در زمینه طراحی یک راحل ساده انجام نشده است، می شود در زمینه آموزش و پژوهش قرآن، نوآوری هایی انجام داد، اما متاسفانه به دلیل بی توجهی انجام نشده است، در حالی که در یک حکومت دینی انتظار بیشتر است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: در زمینه روخوانی، روانخوانی، تفسیر و آموزش علوم قرآنی آنطور که باید و شاید ابداعات جدید پدید نیاوردیم، خلاقانه ترین کارهایی که انجام شده تنوع محصولات قرآنی بوده است، این هم به واسطه ابزارهایی بودهکه ما خلق نکرده ایم و اصول آن برای امر دیگری ساخته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی افزود :در عرصه ادبیات و فرهنگ عامه قدما بیشتر همت ورزیده شده است، هرچه جلوتر می آییم عرصه شعر و ادبیات قرآنی تنگ تر می شود همچنین که در زمینه کودک و نوجوان به طور ویژه کم‌کار شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان یادآور شد: در عرصه ضرب المثل ها، در حوزه تمثیل، طنز، کاهیات، سنت ها برای ترویج سنن قرآنی هم  هیچ‌کاری صورت نگرفته است

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار قلم قرآنی در کشور فروش رفته تاکید کرد: مردم تشنه ابزارهای نوین در راستای ترویج فرهنگ و آموزش قرآن هستند

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه سنت جزء خوانی یکی از سنت های پسندیده است که در ۱۰ سال اخیر انجام شده افزود: در عرصه رسانه های نوین ابزارهای خوبی تولید شده اما در زمینه ترویج قرآن هیچ فعالیتی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی خاطرنشان کرد: ما برای اینکه قرآن در متن زندگی مردم رسوخ کند،کار جدی نکرده ایم، در کل شهرهای ایران بالای ۵ هزار اِلمان طراحی و نصب شده است، از این همه المان حتی در حد انگشت شمار اِلمان قرآنی طراحی نشده است.

وی عنوان کرد: هدف ما از این جشنواره ترویج نگرش خلاق و روحیه تحول آفرینی در جامعه و در راستای ترویج فرهنگ قرآن است، حدود ۴۰۰ ایده به این جشنواره رسیده که در دو مرحله داوری ۱۰ ایده برتر انتخاب شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha