شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت السالام آشوری

حوزه/ حجت الاسلام عاشوری گفت: دشمن امروز وارد خانه و خانواده‌های ما شده و همانند موریانه گستره تخریب او زیادتر می‌شود و در این شرایط باید به‌ عنوان یک امت واحده دست‌ به‌ دست هم دهیم و با ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر، با ضد ارزش‌ها مقابله کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام علیرضا عاشوری، امروز در جمع مبلغات حوزه علمیه خواهران که در سالن اجتماعات مسجد محمد رسول الله (ص) قزوین برگزار شد، به ترویج آموزه های دینی به خصوص امر به معروف ونهی از منکر در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: باید به علت‌ها بیشتر از معلول‌ها توجه کنیم تا بتوان سرچشمه‌های مولد فساد را شناسایی و مانع عمل فاسدان مفسد در جامعه شویم.

وی ادامه داد: امروز باوجود نظام قدرتمند جمهوری اسلامی امکانات و بستر برای پیاده‌ سازی امر به‌ معروف و نهی از منکر فراهم است و مقام معظم رهبری نیز مسیر حرکت را تبیین کرده و تنها باید موانع مسیر که منیت ها است را کنار بگذاریم تا به هدف برسیم.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) و قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود و مبلغان باید با هنرمندی خود این امر را به امور روزمره مردم تبدیل کنند، عنوان کرد: مبلغان باید امر به معروف و نهی از منکر را با محوریت سبک‌ زندگی اسلامی در جامعه نهادینه کنند.

وی در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه نهضت ها با امر به معروف و نهی از منکر در جهان پدیدار می شوند و انقلاب اسلامی ایران هم بر اساس این فریضه الهی شکل گرفت.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به فرمایش امیر مومنان علی(ع) خاطرنشان کرد: همه کارهای خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره ای در دریای عمیق است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: پیامبر گرامی(ص) اسلام با مشقات فراوان دین اسلام را به عنوان دین برتر به مردم معرفی کرد و در این راه هم متحمل دشواری‌های زیادی شد تا آن را به سرانجام رساند، لذا ما امروز باید فداکاریهای آن پیامبر را مورد توجه قراردهیم و به آن عمل نمائیم.

وی اظهار کرد:  امر به معروف و نهی از منکر که یکی از اصول قانون اساسی است، امروز مورد غفلت واقع شده و لذا باید در جامعه اجرایی شود.

حجت الاسلام عاشوری در پایان گفت: دشمن امروز وارد خانه و خانواده‌های ما شده و همانند موریانه گستره تخریب او زیادتر می‌شود و در این شرایط باید به‌عنوان یک امت واحده دست‌ به‌ دست هم دهیم و با ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر، با ضد ارزش‌ها مقابله کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha