سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ ماهر حمود

حوزه/ شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت گفت: دومین همایش جهانی علمای مقاومت روز چهارشنبه و پنج شنبه این هفته در بیروت و با مشارکت شخصیت های علمایی بیش از ۸۰ کشور تحت عنوان "وعده حق- فلسطین بین بیانیه بالفور و وعده الهی" برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت در گفت‌وگویی مطبوعاتی در خصوص فعالیت های دومین همایش جهانی علمای مقاومت صحبت کرد.

این همایش روز چهارشنبه و پنج شنبه این هفته در بیروت، با مشارکت شخصیت های علمایی بیش از 80 کشور تحت عنوان "وعده حق- فلسطین بین بیانیه بالفور و وعده الهی" برگزار می شود.

شیخ حمود گفت: علمایی از کشور های مختلف اسلامی در این همایش حضور پیدا می کنند و اابته بسیاری از علما زیر فشار های غیر معمول قرار دارند؛ برای این که برخی نمی خواهند علمای دینی در صف مقاومت باشند، بلکه می خواهند مثل کارمندان حقیری سخن گوی دولت های شکست خورده و مزدوران باشند.

وی تاکید کرد: عالم تنها زمانی عالم می شود که پایدار، مستقل، صادق و بر راه صحیح باشد و تنها و جدان و علمش بر او حاکم باشد.

رئیس اتحادیه علمای مقاومت اشاره کرد: این همایش نقطه عطفی در راه آزادی فلسطین و فریادی در برابر تمامی این توطئه ها خواهد بود.

وی گفت: ای علما شما باید به این راه دعوت کنید و ابلاغ این دعوت به عهده خداست و اگر در راه حق باشید، خداوند به تلاش و سعی شما برکت می دهد تا امت را به سمت حق، مقاومت و آزادی که به آن وعده داده ایم، هدایت کنند.

شیخ حمود افزود: موعد ما در روز چهارشنبه در بیروت است تا نقطه عطفی را در راه رسیدن به پیروزی بوجود آوریم. علمای شرکت کننده در این همایش بیش از 200 عالم است.

وی با اشاره به این که امروز مصادف با سالگرد شهاد فتحی الشقاقی است که اثر بزرگی در مقاومت در راه آزادی فلسطین داشت، از رژیم صهیونیستی خواست تا آنچه در کتاب هایشان در خصوص نابودی رژیم غاصب است را بیان کنند.

شیخ حمود تصریح کرد: در این روز ها می بینیم که امت در وضعیت گمراهی و عقب ماندگی است که برخی از نشانه های آن تلاش زیاد برای عادی سازی روابط با اسرائیل، گرایش به فرهنگ غربی، طائفه گری و مذهب گرایی که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد، است.

وی ادامه داد: به ضعفا و کسانی که در عقب ماندگی، شکست و توطئه هایی که از یک قرن پیش آغاز شده به سر می برند، می گوییم: پیروزی هایی بر توطئه های تکفیری ها  و تروریست ها ضد اسلام حاصل شده و اسلام در معرض انحراف بزرگی از سوی داعش و النصره و غیر آن بوده که این ها در حال نابودی هستند و حامیان و مؤسسان این گروهک ها، طرح ها و افکار و کسانی که گفتند اینها انقلابی و اسلامی هستند، رسوا می شوند.

شیخ حمود افزود: بیانیه بالفور از سوی بریتانیا صادر شد و اثر بزرگی به ویژه بعد جنگ جهانی اول در فروپاشی جهان اسلام و تبدیل آن به کشور های کوچک از طریق قرارداد سایکس پیکو، داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha