پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که فردی که به طرف دنیا برود از آخرت و رستگاری جدا می شود، ابراز داشت: کسی که در دنیا به فکر مال اندوزی است، ضرر خواهد کرد، ولی آن کسی که به فکر ثواب است، رستگار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، شب گذشته در مراسم شهادت امام حسن مجتبی(ع) در همدان، گفت: نفس انسان ها به واسطه فعالیت آنها شکل می گیرد، مطالعه و کار خیر غذای روح انسان ها است و چه خوب است که غذای روح انسان اعمال صالح باشد.

وی تصریح کرد: کسانی در دنیا و آخرت موفق هستند که دنیا در چشمشان کوچک باشد، اهل بیت(ع) به آموزش داده اند که دنیا با ارزش نیست، ولی اگر کسی دنیا در چشمش بزرگ باشد، نزد خداوند متعال ارزشی ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که فردی که به طرف دنیا برود از آخرت و رستگاری جدا می شود، ابراز داشت: کسی که در دنیا به فکر مال اندوزی است، ضرر خواهد کرد، ولی آن کسی که به فکر ثواب است، رستگار می شود.

وی افزود: حکمت یکی از علوم مورد نیاز رسیدن به سعادت است، ایران باستان معدن حکمت بود، خواجه نصیر الدین طوسی می گوید کتابهای ایرانیان باستان را مطالعه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی در پایان گفت: امام حسن مجتبی(ع) می فرماید کسی که به علم حکمت و تجربه پیشینیان توجه نکند، در عقل او شک کنید، انسان عاقل با مطالعه روح خود را پرورش می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha