جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید احمد صافی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه های نماز جمعه در حرم امام حسین (ع)، گفت: از خداوند می خواهیم به رزمندگانی که درگیر جنگی شدید با باقی مانده گروهک تروریستی داعش هستند، قوت دهد و تلاش آنان را به پیروزی قریب الوقوع تبدیل سازد تا بشارت شکست این گروهک تروریستی را بدهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه که در حرم امام حسین(ع) ایراد شد، گفت: از خداوند می خواهیم به رزمندگانی که درگیر جنگی شدید با باقی مانده گروهک تروریستی داعش است، قوت دهد و تلاش آنان را به پیروزی قریب الوقوع تبدیل سازد تا بشارت شکست این گروهک تروریستی را بدهند.

وی افزود: رزمندگان اصرار داشتند که در زیارت اربعین شرکت کنند اما جبهه های جنگ مانع آن شد و از خداوند می خواهیم که به آنان ثواب مضاعف دهد.

حجت الاسلام صافی تاکید کرد: باید حال و هوای زیارت اربعین حفظ و به آن توجه شود تا به پاداش و فایده مطلوب دست یابند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی بر توجه به اصول اخلاقی والا که واقعه کربلا به همراه داشته و پیروی از آن تاکید و اشاره کرد: صاحبان موکب ها دارای اخلاق نیکو و در خدمت به زائران متواضع هستند و امیدواریم این رفتار نیکو بعد از زیارت از سوی زائرین دیده شود.

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: امام حسین(ع) صاحب نهضت و مکتبی است که به دقت آن را انتخاب کرده و در آن بسیار موفق بوده است. امام(ع) در آن اصحاب خویش را پاکسازی کرد و به پیروزی بزرگ رسید.

وی ادامه داد: ما می خواهیم این نهضت زیبای حضرت سید الشهدا(ع) در رفتار ما منعکس شود و امیدواریم که در حفظ اموال عمومی و حفظ نظافت کوشا باشیم و دقت کنیم که نمازمان را سر وقت بخوانیم.

امام جمعه کربلا اشاره کرد: زیارت فرصتی برای شناخت مسائل شرعی و آگاهی از امور دینی است و در این راستا بیش از هزار مبلغ مرد و زن در طول راه های منتهی به کربلا مستقر هستند و این اشتباه است که کسی از پرسش مسائل شرعی حیا کند.

سید احمد صافی صاحبان موکب های مستقر در مسیر های پیاده روی توصیه کرد که در برابر خطر تروریست ها هشیار باشند؛ چرا که آن ها ناتوان ماندند و از نیرو های امنیتی درس فراموش نشدنی گرفتند. تروریست ها در میدان های جنگ شکست های سنگینی خوردند؛ چراکه آنان ترسو هستند و تلاش می کنند زائران را هدف قرار دهند، لذا باید به مسئله امنیت توجه کرد.

نماینده آیت الله سیستانی در پایان گفت: به دستگاه های امنیتی توصیه می کنیم که در مناطق مختلف تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده و آماده باش و هوشیار باشند و به مسئولیت خود عمل کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha