پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هنر امام(ره) این بود که ولایت فقیه را در جایگاه اصلی نشاند و امروز استمرار نبوت و امامت در «ولایت فقیه» خلاصه شده است و به عنوان یک امر اعتقادی تلقی می شود

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در قزوین، به مشکلات اخلاقی در جوامع غربی اشاره کرد و گفت:  مشکلات اخلاقی در جوامع غربی ناشی از دور شدن از مسائل دینی و الهی است و هر چقدر جوامع از انسانیت و امور دینی دور می شوند آسیب هایشان بیشتر است.

عضو خبرگان رهبری افزود: غرب امروز دچار یک فساد، فحشا و منکر عجیبی شده که دیگر قادر به مدیریت آن نیست و هر روز وضعیتش بدتر می شود و با قاطعینت باید گفت که مطالبه امروز غرب مسائل اخلاقی است.

وی ادامه داد:  مقام معظم رهبری فرمودند موضوع خانواده و زن باید در اولویت قرار گیرد و اگر امروز شاهد کاهش ازدواج و بالا رفتن طلاق هستیم، ناشی از بی توجهی به آسیب های فضاهای مجازی غیر اخلاقی و دوری از امور دینی و نماز است.

نمانیده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وقتی نماز در جامعه کم رنگ شود، بدون شک آسیب های اجتماعی افزایش می یابد و بهترین راهکار برای مقابله با آسیب ها توجه به اقامه نماز است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین به نقش والدین در گرایش فرزندان به نماز اشاره کرد و بیان داشت:  از سه سالگی به تدریج باید فرزندان را با آداب نماز و حال وهوای آن آشنا کنید و با قرائت آیات الهی کاری کنید تا در سن هفت سالگی کودکان با قرائت نماز اشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: باید والدین با فرزندان  صحبت کنند و در عمل هم با اقامه نماز در منزل مروج این فرهنگ باشند و اجازه دهند کودکان با دیدن اعمال و رفتار آنها به این فریضه نزدیک شوند.

امام جمعه شهرستان تاکستان ادامه داد:  انقلاب اسلامی ایران محصول قدرت اجتماعی بود که با رهبری داهیانه امام راحل با دست خالی اما با اتکا به خداوند متعال و پشت گرمی ملتی غیور به پیروزی رسید و امروز امید بخش ملل آزادی خواه جهان شده است.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امام خمینی با پیوند زدن باورهای دینی با مردم به انقلاب عمق بخشید و با ورود روحانیت به مرحله روشنگری و آگاه سازی مردم در شبکه تبلیغی پیروزی انقلاب تسریع شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:  هنر امام(ره) این بود که ولایت فقیه را در جایگاه اصلی نشاند و امروز استمرار نبوت و امامت در «ولایت فقیه» خلاصه شده و به عنوان یک امر اعتقادی تلقی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در پایان اظهار کرد: نفوذ دشمنان فرصت طلب در قالب دوست می تواند روند تداوم انقلاب را دچار خدشه کرده و سرعت آن را بگیرد؛، لذا باید مراقب باشیم و آن را جدی بگیریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha