سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اقامه نمازنقش مستقیمی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کرده و بسیاری از مشکلات اجتماعی از بی‌توجهی به فرهنگ نماز ناشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد محمد رسول الله(ص) به اهمیت نماز در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: اولین جایگاهی که پیامبر(ص) پس از بعثت بر تاسیس آن اهتمام ورزیدند، احداث مسجد برای اقامه نماز بود و این اهمیت نماز را می رساند..

وی با بیان این که دست یابی به مقامات و مراتب اعلای عبودیت به اهتمام با نماز دست یافتنی است، افزود: نماز نشان می‌دهد که رابطه‌ای میان انسان و پروردگارش وجود دارد، که هر چه این ارتباط خالصانه و با خضوع همراه باشد، حس نشاط و رضایتمندی بیشتری در زندگی احساس شده و امید بیشتری به زندگی پدید می‌آید و این برخاسته از نفس انکار ناپذیر ایمان در زندگی بشراست.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: آرامشی که از بجا آوردن دستورات دین و ادای فرایض الهی در انسان ایجاد می‌شود، دارای اثر بخشی بیشتر و بهتر بوده و موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در زندگی انسان مومن نماز باید به عنوان محور و اساس کارها مطرح باشد، به این معنا که شخص همه کارهای خود را بر مبنای نماز و اوقات نماز تنظیم کند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا بتواند در کنار همه کارهای روزمره، نماز خود را هم سر وقت بخواند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: خواندن نماز اول وقت نقش مهمی در رشد و تعالی انسان دارد و با مروری کوتاه بر زندگی اولیای الهی و بزرگان دینی می‌بینیم همه  آنها اهل نماز اول وقت بودند و با دقت و وسواس خاصی، بر این اوقات مراقبت می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی  با اشاره به اینکه در قرآن توصیه شده که انسان در هنگام سختی ها از نماز کمک بگیرد، خاطرنشان کرد: خواندن نماز نقش مهمی در ایجاد آرامش و در نتیجه حل شدن مشکلات زندگی انسان دارد، چرا که وقتی انسان روحیه‌ای آرام داشته باشد، راحت‌تر می‌تواند نسبت به حل مشکلات خود اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: خواندن نماز اول وقت تنها یکی از شئون اقامه نماز است و تأخیر انداختن نماز، در واقع بی‌ادبی به ساحت مقدس خداوند است، چرا که وقتی اذان گفته می‌شود در واقع خداوند بنده‌های خود را به حضور دعوت می‌کند که باید مورد اجابت قرار گیرد.

وی اظهار کرد: نماز اولین و مهم‌ترین اولویت وحی الهی در رابطه با تمام انبیاء گذشته بوده است و از این نظر اقامه نماز اصلی‌ترین برنامه یک مؤمن به خداوند است؛ اما واقعیات موجود در زندگی امروز نشان می‌دهد نماز خواندن به عنوان یکی از امور فرعی و غیر ضروری تلقی می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha